• Äldre 13 Mar 10:53
    8765 visningar
    13 svar
    13
    8765

    Europaskolan Södermalm

    Hej, 

    Efterlyser och önskar kommentarer/omdömen om Europaskolan på Södermalm (nu Gamla Stan). Undrar över om något vet hur deras förskoleklass är samt påföljande år upp till åk 6? Tacksam för input!

  • Svar på tråden Europaskolan Södermalm
  • Äldre 17 Mar 11:51
    #3

    Vi har fått besked om antagningen men så har jag också varit i kontakt med skolan, kanske hjälper(?). Fick rundvandring i de nya lokalerna i Gamla Stan. Kanske inte de bäst lämpade lokaler men fick intrycket av en avspänd internationell miljö med lärare som tycker om sitt jobb och sin arbetsplats. "Intervjuade" en mamma på plats som sa att hon tycker det funkar bra med skolan. 

  • Äldre 17 Mar 16:19
    #5

    Dom sa att det kommer att vara 16 elever i F klassen eftersom klassrummen inte är så stora. Sen vet man ju inte hur det verkligen blir. Tror det hänger mycket på läraren hur man sedan upplever skolan. Mamman jag träffade sa att hon trodde disciplinen jämförelsevis var bättre än i en "vanlig" skola och att det fanns en tydlig inriktning på matte och språk. 

  • Äldre 18 Mar 14:25
    #7

    Nu har vi pratat med en annan mamma som sa att dom är mycket nöjda med skolan med ett undantag och det var maten (ISS). Kanske går att påverka. Känns som att de överlag håller en bra nivå.

  • Äldre 18 Mar 12:17
    #10

    Efter 6 mån så kan jag sammanfatta:

    Väldigt bra lärare och innehåll på själva undervisningen. 

    Dom verkar kunna hantera/kompensera bristen på skolgård med utflykter och gympasal på Södermalm väl. 

    ASC personalen (fritids) håller låg kvalitet, stor omsättning och pratar för mycket svenska. Har adresserat detta till rektorn och programansvarig. 

    Högljutt - matsalen har hen klagat på. Själv har jag uppmärksammat detsamma i klassrummet under fritidsverksamheten. 

  • Fri 30 Aug 2019 19:35
    #12

    Dom satsar på att få vara kvar i lokalerna i Gamla stan.

Svar på tråden Europaskolan Södermalm