• Zebra11

HJÄLP! Orolig vem som kan va pappan till mitt barn!!

Hej!

Vet om att detta varit fel och jag ångrar mig något fruktansvärt som går o tär på mig än idag.. Jag hade ett uppbrott med min kille i slutet av förra året. Vi är nu tillsammans och lever ihop igen. Den sista december var jag med en annan kille, och vi startade ett samlag men jag avslutade det lika snabbt igen. För egentligen ville jag inte.. men är för svag för att säga nej och det bara blev så. Han påstår nu i efterhand att han kom i mig, vilket han först sa nej till att han gjorde när jag frågade honom, sen ändra han sig o sa ja senare i konversationen. Detta får mig att bli orolig då jag verkligen inte uppfatta att han kom i mig eller överhuvudtaget ens. Han stöna inte, jag brukar även känna när någon kommer i mig och jag avslutade ju det också. Jag träffade mitt ex igen dagen där på och har varit med honom sedan dess. Men han vet inte om detta då jag hade sådana skuldkänslor och ångra mig.

Nu till saken. Jag är gravid och enligt veckor osv så ska jag blivit gravid i början av januari. Jag är i vecka 11+2 idag. Min första dag av sista mensen var 25 december. Ägglosningen skulle jag haft den 8 januari isåfall. Jag hade samlag med min sambo flera dagar i streck från den 1 januari. Men hur stor risk kan det vara att det är han andra som är pappan till mitt barn? Jag och min kille är så glada och lyckliga att vi ska han en liten familj. Kan detta göra att jag måste göra abort?

• Svar på tråden HJÄLP! Orolig vem som kan va pappan till mitt barn!!
  • Anonym (vz)

Förstår dig. Ibland händer verkligen komplicerade saker i livet. Mitt råd är att om du älskar mannen du lever med att du glömmer detta snedsteg. Bli den lyckliga familj som ni längtar efter. Inte alla barn lever med sin biologiska far och det är också lyckliga familjer. Jag är inte heller helt hundra på att det första barnet i syskonskaran har min man som biologisk pappa. Men jag har försökt göra det bästa av det. Precis som man ska förlåta andra får man också vara lite förlåtande mot sig själv. Även om en del kanske tycker att vår familj började lite svajigt så gör jag idag allt för min familj.

• EpicNurse

Det är extremt liten risk. Spermier överlever i ?värsta? fall en vecka. Men det är ovanligt. Mest sannolikt är det din nuvarande som är pappan.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (U)
    Anonym (vz) skrev 2018-03-14 09:39:07 följande:

Förstår dig. Ibland händer verkligen komplicerade saker i livet. Mitt råd är att om du älskar mannen du lever med att du glömmer detta snedsteg. Bli den lyckliga familj som ni längtar efter. Inte alla barn lever med sin biologiska far och det är också lyckliga familjer. Jag är inte heller helt hundra på att det första barnet i syskonskaran har min man som biologisk pappa. Men jag har försökt göra det bästa av det. Precis som man ska förlåta andra får man också vara lite förlåtande mot sig själv. Även om en del kanske tycker att vår familj började lite svajigt så gör jag idag allt för min familj.

Problemet med din historia att eftersom du , din man och barnet lever fortfarande kan du bara säga att du har inte blivit påkommen än.

Det är inget garanti för varken dig eller TS att ni lyckas lura mannen och barnet hela livet om någon annan är pappan.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (vz) skrev 2018-03-14 09:39:07 följande:

Att ljuga, gå bakom ryggen och föra någon man påstår sig älskar bakom ljuset är inte att göra allt för sin familj. Det ända du gör är att vara självisk. Du är feg. Du vågar inte stå för vad du gjort och du vill inte förlora din familj. Slitsamma vad dom anser om det. Skitsamma att dom får leva i en lögn hela sina liv.
  • Anonym (vz)

ts, bry dig inte om dömande människor.
    Världen är full av dessa "perfekta" människor som aldrig gör fel men har mycket synpunkter på vad andra gör.

• Zebra11

Epicnurse , så du tror inte det är möjligt då? Även om jag inte fick min mens och blödde bara lite en dag pga att jag varit stressad osv. Fast de gjorde jag i januari tror jag. Tog ett grav test den 9onde som visa negativt. Sen den 13 feb visa ett positivt från clearblue där det stod +3 veckor (i den bruksanvisningen menas det med minst +5 v, kan va mer också)

• EpicNurse
    Zebra11 skrev 2018-03-14 12:34:00 följande:

Epicnurse , så du tror inte det är möjligt då? Även om jag inte fick min mens och blödde bara lite en dag pga att jag varit stressad osv. Fast de gjorde jag i januari tror jag. Tog ett grav test den 9onde som visa negativt. Sen den 13 feb visa ett positivt från clearblue där det stod +3 veckor (i den bruksanvisningen menas det med minst +5 v, kan va mer också)

Jaha! Trodde du hade gjort ett ultraljud för att datera graviditeten. Vågar inte gissa om du inte har gjort det eftersom det är på håret.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Zebra11

Jo jag har gjort ultraljud också där de visa att idag är jag exakt 11+2 veckor och fick information om allt de jag beskrivit ovan också

• Anonym (Urk)
    Anonym (vz) skrev 2018-03-14 10:41:29 följande:

ts, bry dig inte om dömande människor.

Världen är full av dessa "perfekta" människor som aldrig gör fel men har mycket synpunkter på vad andra gör.

Ingen är perfekt och alla gör fel. Men hur du hanterar dina fel och misstag är vad räknas. Att ljuga för sin man och barn om faderskapet är aldrig under några omständigheter okej.
  • viseversa

Tror inte du behöver oroa dig för det. Hade du äl den 8/1 och bara hade sex med din sambo så då är han pappan. Även om den andra skulle kommit i dig så lever inte spermierna så länge ändå. Tycker du kan slappna av. Och nej gör för Guds skull inte abort.

Svar på tråden HJÄLP! Orolig vem som kan va pappan till mitt barn!!