Första barnet BF november 2018
Hej alla
jag har bf 3 november. Rul på måndag. Orolig att det ska vara så illa att bm rekommenderar abort
Hej alla
jag har bf 3 november. Rul på måndag. Orolig att det ska vara så illa att bm rekommenderar abort
Precis som jag då! Eller nästan, först 2 nov, sen 1 nov och på kub fick jag faktiskt bf 31 oktober så borde egentligen inte hänga här :)
Skulle haft RUL på måndag men fick boka om till tisdag. Fick lyssna på hjärtljuden igår på extrabesök hos bm, har mycket sammandragningar, så är mindre orolig för fosterdöd än innan men precis som du orolig för missbildningar i tex hjärnan oförenliga med liv trots att kub var bra...
men ca 98% av alla Rul visar inga avvikelser, ca 1 % oväntad fosterdöd och 0,7% allvarliga avvikelser
Var på rul igår och jag väntar en frisk pojke <3 så lycklig för jag var helt inställd på att bm skulle rekommendera abort pga hjärtfel osv...
Fick veta igår att jag mest troligen måste genomgå kejsarsnitt. Känner mig helt knäckt och snuvad på en förlossning. Någon mer som fått planerat snitt och som har liknande känslor inför det?
De såg att moderkakan låg lite för nära ?utgången? så jag är glad att det upptäcktes. Det kan bli riktigt allvarligt om de inte märker det innan. Man kan tydligen förlora mkt blod och det kan sluta med kejsarsnitt ändå. Så på så vis känns det bättre att det är planerat så det slipper bli dramatiskt. Dessutom blir det nu en oktoberbebis. Så får träffa honom lite tidigare än vad jag troligtvis skulle gjort annars.
Någon mer i Sthlm här som väntar första barnet ? Vi har bf 3/12 iallafall :)
Åh skönt att det är så nära bf ju. Vart i Sthlm bor du/ni? :)
Ah okej bor i Haninge :)
Har bf 6/11 men slemproppen gick i söndags och har känt av lite i ländryggen till och från. Var hos barnmorskan igår och hon trodde att bebisen skulle komma inom den närmsta veckan. Spännande! Någon av er som känt något?
Dels på slemproppen men också att jag känt av lite i ryggen till och från, främst när jag ligger ner och vilar. :)
Hur går det för alla? Någon som fått bebis?