Helmut2 skrev 2018-07-31 17:34:16 följande:
Hej! Lite nyfiken på hur det går med er, symptom, annat.
Är själv i v 27, snart tredje trimestern. Vissa säger smal, andra säger stor. Kan lägga upp magbild om någon vill. Gått upp 7 kilo men nog nästan bara magen. Fortsatt inga besvär med rygg eller bäcken trots att jag glömmer göra mina övningar. Sammandragningar typ hela tiden men inget jag tänker på då de inte gör ont och tidigare inte påverkat tappen. Känner bäbisen kanske 10-20 tillfällen om dagen, oftast inte mer än 30-60 min paus men har hänt och varit en runda på förlossningen i v 24. Mest hoppar han men har också moderkaka i framvägg.
Kosmetiskt hittills inga sträckmärken, åderbråck eller svullnad.
Fundera på att köpa en gravidkudde och romer tvings att sova på sidan. Tänkte kolla på barnvagn och sånt om 2 v, trots allt 3 trimester och stor överlevnadschans efter v 28.
Typ exakt samma här men är i v24..
Gått upp ca 7 kilo, känner bebisen kanske 4 gånger om dagen, har också moderkaka i framvägg så det dämpar ju att man känner mindre rörelser tydligt. Funderar på att skaffa mig en graviditetsgördel. :D
Köpte barnvagn redan, Emmaljunga nitro fick med både liggdel och sittdel som man kan byta efter behov, fick även med regnskydd, det va helt enkelt ett sjukt bra erbjudande, vi vågade inte vänta med att köpa den.
Och det är även det enda vi har köpt..