bönis18 skrev 2018-04-24 08:38:39 följande:
Nu är vi i vecka 10 (9+3) och jag mår oförskämt bra. Nästan så jag inte tror på att jag är gravid men jag bestämde mig efter VUL i vecka 7 att nu måste jag sluta noja över det här. Jag lider av ångestsyndrom och panikattacker och är en mästare på att övertänka och katastroftankarna tar lätt över om jag inte försöker behärska mig. Jag kan liksom ändå inte påverka hur det går, så därför försöker jag vara lycklig nu över det faktum att jag faktiskt är gravid och får må så här bra. Vi hade inskrivning på mvc för två veckor sedan och fick världens härligaste barnmorska. Samtalet var över en timme och så fick vi tid till RUL den 17.5 på min födelsedag, då är jag i vecka 13 :)
Idag ska jag till läkaren för en massa blodprov och urinprov, inte så himla kul kanske men så tycker jag allt som rör bönan är spännande. Hur mår ni nu?
Så duktig du är som klarar att njuta trots din oroliga läggning. Jag har inga diagnoser, bara en orolig personlighet och katastroftänk som ett kognitivt skydd, lite som ett tvång och jag har haft svårt. Men när jag pratade med min bm på inskrivning tyckte hon inte att jag verkade ner orolig än andra gravida, trots att jag grät genom hela hälsosamtalet och skulle avboka allt för den var ändå död. Efter den dagen, v 8+0, blev jag lustigt lugn, redan innan jag fick på ulj som bekräftade att den faktiskt levde och frodades.
Jag har också mått väldigt bra fysiskt, knappt illamående, knappt trött, lite ömma bröst bara.
Vilket kanske spär på oron :)
Fast nu har jag fått sjukaste magen, trots endast v 14, någon annan? :)
Nu efter Kub som också gick bra, fick låga siffror och tom en extra dag (fast räknar enligt mitt gamla, van vid det nu) har jag tom gått ut med graviditeten och vågat vara gravid på riktig!
Även om massa saker ju fortsatt kan hända, det är jag väl medveten om.
Lycka till på KUB! (som jag nog tror att det är, RUL gör man i v 18-20)