• Ek90

Första barnet BF november 2018

Åhh, får jag hoppa in i denna tråden såhär i ?slutet? ?? Har letat efter en tråd med Bf nov så man har några att ventilera lite med.

Är gravid med första barnet(son), beräknad till 26 Nov, så går in i v 36 imorgon. Går hemma med gravpenning sen nästan 4v tillbaka så rastlösheten är inte nådig, haha.

• Ek90
    nystrom98 skrev 2018-10-22 11:05:38 följande:

Åh välkommen!

Är också gravid med första barnet som även det är en pojke :) har bf 27 november! Jag förstår dig, har varit sjukskriven i ca 1 månad pga foglossning och man börjar känna av att man vill att bebben ska ut snart så det händer något haha

Tack! :D

Haha ja, precis. Går och bara väntar på att komma ännu lite närmre Bf så man kan börja förbereda ordentligt.

När är rimligt att packa BB-väska och allt annat sånt pyssel inför bebis ankomst? Nån som redan är klar kanske eller nån som har tankar på när ni ska börja? :)
  • Ek90
    Villhabebisnu123 skrev 2018-10-25 05:34:47 följande:

Jag har typ packat klart väskan nu och är i v38. Min kille har inte lagt i alla sina grejer än men bebisens alla saker och de saker som är viktigast för mig är redan i. Men jag jobbar tom imorgon och har häst så håller igång rätt mkt så kände att det var viktigt att väskan var klar nu v38 ifall han skulle vilja komma och jag inte är hemma så min kille måste åka förbi och bara hämta upp den. Kommer säkert gå och fylla på den från nästa vecka när jag kommer gå hemma. ;)

Åh vad skönt att kunna jobba så långt in i graviditeten! Jag gick på gravledig för 1 månad sen, då jag har ett tungt jobb med mkt hotfulla situationer förekommande (akutmottagning). En jätte lyx att få meeeen saknar jobbet så mycket!

Haha, ja det kan ju va klokt att ha det mesta fixat då så killen slipper packa allt. Då vet man aldrig riktigt vad som kommer i, iaf inte om man går efter min egen, haha! :D

Ja har haft väldigt mycket prematura sammandragningar sen v25 typ... så jag funderar på om man skulle ta och påbörja packningen nästa vecka bara för säkerhets skull. Men då går jag väl över 14 dagar bara gör det :P
  • Ek90
    Villhabebisnu123 skrev 2018-10-27 14:48:38 följande:

Det är rätt skönt att ha väskan packa. En sak mindre att tänka på. Tycker du ska packa. Bebben kanske bestämmer sig för att komma innan. Pratas mkt om att första går man över med men jag läste att flest får i v39 oavsett första barnet eller ej. Sen kommer v41. Så du kan ju lika väl vara en som får innan bf. :)

Ja men precis, det skadar ju egentligen inte att va förberedd. Händer ju inget med sakerna oavsett om de får ligga där ett tag :) man kan ju alltid hoppas, skulle vara såå skönt om han valde att kika ut i v.39 :D
  • Ek90
    Villhabebisnu123 skrev 2018-11-07 10:38:10 följande:

Kl 13 idag börjar vår resa på BB Sthlm. Hoppas det inte tar för många dygn och hoppas det inte slutar i snitt. Måste sättas igång då bebisen verkar stor och de inte vill att han ska bli för stor. Önskar er alla lycka till! :)

Stort lycka till, så härligt att snart ha sin lilla hos sig! Hoppas allt flyter på, på smidigaste sätt :)
  • Ek90
    Villhabebisnu123 skrev 2018-11-13 16:45:59 följande:

Blev tre långa dygn av igångsättning med över ett dygn med värkar som kom 5 st per 10 min. Det slutade med snitt då jag slutade öppna mig. Var det coolaste jag varit med om. Missade bara själva krystandet. Så häftigt att få uppleva värkarbetet och hur fantastisk kroppen är och hur enormt fantastiska personalen på förlossningen är! (Födde på BB Sthlm på Danderyd) Sen var snitt häftigt i sig och bara det att få sin skatt är helt galet.

4425 gram och 54 cm lång i v39+3. Så en stor grabb. Min kille kallade honom superman när han såg honom över operationsskynket då han har bred torso och smal midja. Ingen mullig bebis utan en amazon. ;)

Hoppas ni får lika positiva upplevelser men att era går lite snabbare än min. Ni som inte fått än, vilken häftig resa ni har framför er och lyssna och läs inte de negativa historierna. Er kropp vet vad den ska göra och ni klarar det utan problem. Säg ja till värkarna då de för ert barn ett steg närmre er. Hoppas jag kommer få göra det igen nån gång.

Stort grattis, vilken härlig positiv beskrivning :D får mig att längta ännu mer efter upplevelsen förlossningen kommer vara!
  • Ek90
    LitenAlien skrev 2018-11-23 19:26:49 följande:

Hej alla! Vår pojke kom 5/11 01:48, 47 cm och vägde 2956g. En liten kille som idag väger 3420g.

Det var en väldigt tuff förlossning som slutade med akut snitt men vi mår idag bra.

Hur går det för er andra?

BF+3 idag. Var på kontroll idag pga stillastående SF-mått. Kändes även på tappen som var typ opåverkad, så känns helt hopplöst och som jag kommer gå över hur full tid... meeeeeeeen man vet ju det finns ett slut, men det blir nog ett december barn av denna gossen :)
Svar på tråden Första barnet BF november 2018