• 8992

Första barnet BF november 2018

Anonym (Anonym***) skrev 2018-03-19 07:52:21 följande:

Nu har jag iofs två barn sedan Tidigare men jag kanske kan haka på ändå ! Jag plussade i torsdags och är enligt sista mens beräknas 22 november

Grattis och välkommen :)
  • 8992

Jag känner mig som en elefant haha har i vanliga fall väldigt lätt att svullna om magen, och nu är det ännu värre! två barn på förskolan har frågat om jag har en bebis där inne. Och inga byxor passar haha fick köpa gravid-leggings idag

• 8992
    LitenAlien skrev 2018-03-20 18:53:53 följande:

Jo mina byxor börjar bli för små :p är så himla uppblåst :p

Va skönt att jag inte är ensam haha! Kommer nog behöva köpa ny bh snart också, innan brösten svämmar över. :D

Dagarna går sååå långsamt nu när jag har ett ultraljud inbokat kan liksom inte tänka på mycket annat.
  • 8992

Grattis och välkomna till er nya anhängare!

Hur går det för alla i tråden? Hur mår ni?

Jag mår faktiskt oförskämt bra bortsett från tröttheten och idag går jag in i v.7 :)

• 8992
    Helmut2 skrev 2018-03-30 17:39:33 följande:

Jag tror det är ganska vanligt, ja! Tog nästan ett år för mig att bli gravid så är jätteorolig för att behöva börja om igen. Såg hjärtat 6+3, mådde illa 6+3 till 6+5, sen försvann det och jag har mått nästan som vanligt. Ömma bröst, liiiite svullen och trött vissa dagar. Var övertygad om att graviditeten avstannat, grät och hade ångest. Bokade privat ulj 8+4 bara för att få ett slut på det hela och evt få tabletter. Den visade sig leva, precis så stor som den skulle och hjärtat slog på med god frekvens. Helt sjukt. Är absolut inte "ute ur skogen" än, men risken är mindre när man sett hjärtslag i v 8-9.

När tänkte/har ni berättat? Jag fick berätta för min chef och en kompis av praktiska skäl ( vi hade bokat en resa i september) sen min syster när vi fick reda på att allt var bra 8+4. Tänkte annars vänta till efter kub 24/4 om jag kommer så långt.

Jag hörde att risken för missfall minskar till 1,6-3% om man ser hjärtat slå någon gång mellan v7-9 :) jag ska på ultraljud på tisdag, v.7+0 och kommer berätta för alla samma dag om allt ser bra ut. Vill inte hålla en stor, glad nyhet hemlig för att ?något kan hända?. Det kan ju alltid hända något negativt så jag tänker njuta fullt ut :)
  • 8992

Var på första ultraljudet på RMC idag, och allt gick super! En liten med ett fungerande hjärta! V 7 (6+5) så gick tillbaka två dagar ifrån vad appen sa. Nu är det dags att ringa mödravården :D

• 8992
    Helmut2 skrev 2018-04-04 09:01:16 följande:

Grattis :) jag vill tillägga att jag menar absolut inget illa med mitt inlägg, ser att ni haft en mycket längre och krångligare resa än oss.

Önskar dig all lycka till!

Nä tog inte illa vid mig, alla har ju helt olika historier och förutsättningar i processen mot barn :)
  • 8992
    LitenAlien skrev 2018-04-16 16:25:18 följande:

Hej alla! Hur mår ni? Jag är i vecka 10 nu och fick gå hem från jobbet igen pga smärtor i ryggen som strålar ner i rumpa och lår. Har tid hos läkaren på onsdag.

Är det någon som upplevt liknande?

Ajdå! Inget som strålar men får väldigt ont i svanken/svanskotan om jag står eller sitter i samma position för länge. I övrig mår jag bra, är väldigt trött bara.

Är i v.9 (8+4) idag och ska på inskrivningssamtal på torsdag. Något som varit på det redan?
  • 8992

Herregud. Min första upplevelse av mvc va inte direkt positiv. Hade inskrivningssamtal inbokat, kommer till en inhyrd barnmorska som inte verkade bry sig. Instället för inskrivning så höll hon ett samtal om kost, träning. Tog 20 min. Sedan fick jag en tid för inskrivningen 21 maj, alltså i v.15-16 och dessutom efter mitt ultraljud/kub som är den 14maj. Känns väldigt sent för en inskrivning med tanke på att rul är i v.18-20 sen...

• 8992
    LitenAlien skrev 2018-04-29 21:07:48 följande:

Ett tag sedan jag skrev. Vad roligt att ni håller igång tråden :)

Jag själv mår inte så bra. Vecka 12 nu och är sjukskriven 50-100% pga smärtor i rygg/bäcken. Väldigt tidigt för foglossning men vad annars kan det vara?

Oj då! Jag har bekanta som blev sjukskrivna i ungefär samma vecka pga foglossning. Tråkigt att det ska börja så tidigt :(
Svar på tråden Första barnet BF november 2018