• Anonym (Kvinna)

Blygdläpparna innanför eller utanför?

Jag fick just lära mig att på vissa kvinnor hänger blygdläpparna utanför.

Jag har inte så och har aldrig hört talas om detta.

Nu undrar jag hur pass vanligt det är.

Jag undrar också; om de hänger utanför

-Fastnar de inte i trosskyddet?

-Kan man råka klämma de om man sitter?

-Är de inte mer utsatta för bakterier?

• Svar på tråden Blygdläpparna innanför eller utanför?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Baaah) skrev 2018-03-15 13:32:33 följande:

Nej men om de blir klämda är de väl långa. Inte svårare än så.

Spelar väl ingen roll hur andras ser ut.

Jag tror snarare det beror på att jag har stort venusberg
  • Anonym (Va?!)
    Anonym (Äcklet) skrev 2018-03-15 12:49:29 följande:

Åh så kul med ännu en sån här tråd ????

Ja vi med såhär äckliga inre blygdläppar är sjukt äckliga bakteriehärdar och det är tveksamt om vi verkligen borde få existera!

Är TS på riktigt?

Kan man verkligen ha så här står okunskap när man är över 30 år?
  • Anonym (vulvan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-03-14 13:45:32 följande:
    Om jag googlar blygdläppar utanför får jag bara se sådana bilder. Jag vill veta hur vanligt det är inte att det finns. Allt finns men i olika vanlig grad.
    På instagram kan du följa kontot som heter the vulva gallery. Det är ett konto fullt med målningar av olika vulvor. Kort sagt, där kan du bilda dig en uppfattning om hur olika kvinnor kan se ut mellan benen utan att behöva stirra på dem i duschrum eller omklädningsrum. Variationen är mycket stor (precis som med snoppar och pungar, som också kommer i många olika storlekar och former).
  • Anonym (Baaah)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-03-15 13:43:49 följande:
    Jag tror snarare det beror på att jag har stort venusberg
    Du bör nog plocka fram anatomiboken igen...
    Hur kan venusberget klämma när du cyklar???
  • Anonym (vulvan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-03-14 13:45:32 följande:
    Om jag googlar blygdläppar utanför får jag bara se sådana bilder. Jag vill veta hur vanligt det är inte att det finns. Allt finns men i olika vanlig grad.
    Finns nog ingen som kan svara på hur vanligt det är. Män brukar vara ganska upptagna med att jämföra snoppar, så där hittar du nog statistik och snittlängd och -tjocklek, men har svårt att tro att någon skulle ha samlat in statistik på blygdläppars utseende. Det finns inte ett normalt utseende, utan det normala är variationen.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (vulvan) skrev 2018-03-15 13:57:23 följande:

Finns nog ingen som kan svara på hur vanligt det är. Män brukar vara ganska upptagna med att jämföra snoppar, så där hittar du nog statistik och snittlängd och -tjocklek, men har svårt att tro att någon skulle ha samlat in statistik på blygdläppars utseende. Det finns inte ett normalt utseende, utan det normala är variationen.

Tack! Bästa svaret hittils!
  • Tom Araya

Jag har aldrig sett någon kvinna hänga blygdläpparna utanför. Bara tanken på det gör det svårt att hålla sig för skratt. Typ som att man hänger ut tvätt på sommaren...

• Anonym (vulvan)
    Tom Araya skrev 2018-03-15 14:19:18 följande:

Jag har aldrig sett någon kvinna hänga blygdläpparna utanför. Bara tanken på det gör det svårt att hålla sig för skratt. Typ som att man hänger ut tvätt på sommaren...

Jag hoppas att du skrattar åt din mentala inre bild av hur någon hänger ut blygdläppar, och inte åt att det finns blygdläppar som är tillräckligt långa för att hänga utanför, för då är ju du lika okunnig som ts om detta. Det är ju ingenting man gör med flit, antingen är de långa och då hänger de utanför av sig själv, eller också är de korta och då syns de inte förrän man är tillräckligt nära...
  • Tom Araya
    Anonym (vulvan) skrev 2018-03-15 14:27:50 följande:
    Jag hoppas att du skrattar åt din mentala inre bild av hur någon hänger ut blygdläppar, och inte åt att det finns blygdläppar som är tillräckligt långa för att hänga utanför, för då är ju du lika okunnig som ts om detta. Det är ju ingenting man gör med flit, antingen är de långa och då hänger de utanför av sig själv, eller också är de korta och då syns de inte förrän man är tillräckligt nära...
    Både och faktiskt, för även om man som kvinna har större blygdläppar har jag svårt för tanken på medvetet hängande av blygdläppar hit och dit...som att hänga en filt över stolsryggen, eller gardiner på stången...

Att saker kan hänga, utan att man aktivt hängt dem, det är en helt annan sak.
  • Anonym (Erfaren man 40+)

TS jag har legat med nära 50 damer men kan väl inte på stå att jag stött på någon "fladdermus"!

Från en mans perspektiv tror jag inte det något vi bryr oss om helt enkelt.

Själv minns jag dock hur mycket/lite hår en kvinna haft. Eller om hon var trång eller slapp. Men om blygläpparna hänge utanför eller inte har iallafalll inte spelat någon roll för mig.

Förstår inte riktigt varför du startade denna tråden? Låter lite som när någon skriver "hur är det för er män med små kukar"?

Svar på tråden Blygdläpparna innanför eller utanför?