Hur svarar man på frågan "hur mår du" när man mår
Hur besvararan frågan "hur mår du?" när man känner att det är så skit att det inte är rumsrent att besvara frågan ärligt? När man vet att ingen på riktigt vill veta/inte kommer reagera på vad man säger/inte kommer hjälpa en eller knappt kommentera eller enbart fråga någon följdfråga för att att få lite juicy details? Utgå ifrån att det ändå är en vän som frågar. Som ändå vet att drt varit lite fram och tillbaka med måendet.
Jag upplever att folk är så upptagna med sitt att det inte finns utrymme för en att svara hur man mår och ibland är frågan såklart inte menad att gå in på djupet. Det här vore såklart inget problem om jag kände att jag kunde svara "det är okej, det lunkar på", men det är verkligen INTE okej just nu och påstår jag det så hugger det som knivar i själen. Jag kan alltså inte ljuga.
Ska man besvara det med tystnad och en smiley och en motfråga om det är på text? Ska man svara "fruktansvärt, hur mår du?" med ett jätteleende? Ellr "jag vill inte prata om det" när allt jag vill är att prata om det? Ibland är allt så skit att jag istället inte vill prata om det men då vill jag helst slippa få frågan. Typ "Kan de bara fatta att frågan är överflödig, alla vet väl att jag når skit just nu?" Ska man skoja bort det typ "äääähh det är ååt heeelvete vettu"
Vad säger man?