Inlägg från: Anonym (Tina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tina)

Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression

Men han har ju varit ärlig och sagt att han får vissa särskilda beteenden för att han är deprimerad vad mer begär du?

En deprimerad person klarar knappt äta. Förmodligen kör han på med jobb håller masken för vänner sen kommer han hem och då är korgen tom och han orkar absolut ingenting helt hjärntrött och emotionellt drained så han isolerar sig i mobilen och orkar inte fokusera på dina behov eller på att prestera glad när han är hemma vill han få vara TRÖTT. Och nej han insåg väl sen när du åkte att han ville ha dig där, men förväntar du värsta pratet? Att han har energi att diskutera? Ens börja gå igenom sina känslor?

Och att ni ska "lösa" hans tillstånd? Då ska du nog låta han vara. Depression är ett själviskt nedgånget tillstånd och tar du är dig och ska förvänta dig mer då skadar du bara den som är i depressionen.

Förresten vadå ovanligt att en tjej är med en Deprimerad kille? Jag har varit med killar som många av de mått dåligt på olika sätt det är knappast ovanligt kan jag inte tänka mig ?

• Anonym (Tina)
    BurningDiamond skrev 2018-03-16 05:04:30 följande:

Vad gör han för att må bättre?

Jag hade nog inte grävt ner mig i hans mående, utan tittat framåt. Om han jobbar med sig själv, skaffar samtalskontakt osv, visar att han vill må bra och vara med mig.

Om han istället väljer att gräva ner sig i sitt mående och inte försöka lösa situationen hade jag inte lagt ner mer tid, energi och känslor.

Lämnade just en sån relation. Vi båda behövde söka hjälp bådas bagage var to heavy jag har tagit ansvaret och sökt hjälp verkligen satsat, men inte han, in i missbruk och förnekelse tyvärr för män är det svårare att visa de behöver någon annan och envis, litar inte på någon!
Svar på tråden Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression