Inlägg från: Anonym (Oops) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oops)

Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression

Det kan bero på många saker.

Depression.

Asperger (light)

Narcissism i olika grad (silent treatment/hot and cold/push and pull)

Mm mm

Svårt att veta för oss andra som inte ser allt.

Men försöker han binda dig till sig med tystnad som ett spel och få dig att vilja hjälpa och förstå för att sedan ägna sig åt nedbrytning (silent treatment) samtidigt som han gör dig beroende, om det känns som om du haft en golden period som sen förvandlas till varmt och kallt om vartannat, då skulle jag bara göra slut och gå min väg.

• Anonym (Oops)
    whattodowhattodo skrev 2018-03-16 09:59:45 följande:

Han går i terapi, men det är i uppstartsstadiet, och det är med en rysk psykolog eftersom hans modersmål är ryska. 1 gång i veckan, 1 timmer, över skype.

Just nu visar han inte alls att han vill vara med mig, inte ens sagt det, utan är mer "jag mår dåligt, jag är sånhär"

Jag hade mått så mycket bättre och förstått mer om han snarare sagt något i stil med "förlåt att jag sårade dig, det var inte meningen, men detta är på grund av mitt mående, men jag vill verkligen vara med dig"

Sen vet jag ju inte om han inte kan formulera sig ordentligt "på grund av" depressionen.

En vän till mig ägnade år åt att försöka förstå, tills hen var helt nedbruten. Inte bara silent treatment dock...Du bör väl kunna ägna ett tag åt det, men om du inte lyckas- gå.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han ”är sån” - depression