Är ju mer hungrig konstant nu när jag ammar än under graviditeten...
I början åt jag hela tiden, smååt allt, och nu har jag börjat falla för sötsaker. Åt upp en hel burk med BOBS äppelmos. Men försöker att inte äta sötsaker mer, vill ju inte gå upp i vikt. I förra veckan ko en dag då ja trodde att jag blivit sjuk. Höll på att svimma hela tiden av yrsel. Var på BVC samma dag med lillen, och hon sa att det berodde på vätskebrist. Att jag drack för lite vatten. Jag var jätteorolig som trodde att lillen skulle bli smittad genom amning om jag åkte på någon sjukdom. Men så är det visst inte?
Kroppen bygger upp antikroppar för att hon inte ska bli sjuk genom mjölken?
Jag tänker mkt på vikt, men bantar inte. Man mår ju lite dåligt över magen eter förlossningen. Jag vet att jag inte ska tänka så, jag har ju fött barn och kroppen förvandlas efter en förlossning, men hur lätt är det att tänka positivt ibland?Fick rådet om att dricka saft eftersom det är godare, än vatten, jag glömmer bort vatten, men det är ju så mkt socker i saft o light saft innehåller sötningsmedel som ska undvikas, hm, hur gör ni som småäter, men ändå ska vara nyttiga?