• MonicaH

Är ju mer hungrig konstant nu när jag ammar än under graviditeten...

I början åt jag hela tiden, smååt allt, och nu har jag börjat falla för sötsaker. Åt upp en hel burk med BOBS äppelmos. Men försöker att inte äta sötsaker mer, vill ju inte gå upp i vikt. I förra veckan ko en dag då ja trodde att jag blivit sjuk. Höll på att svimma hela tiden av yrsel. Var på BVC samma dag med lillen, och hon sa att det berodde på vätskebrist. Att jag drack för lite vatten. Jag var jätteorolig som trodde att lillen skulle bli smittad genom amning om jag åkte på någon sjukdom. Men så är det visst inte?
    Kroppen bygger upp antikroppar för att hon inte ska bli sjuk genom mjölken?
    Jag tänker mkt på vikt, men bantar inte. Man mår ju lite dåligt över magen eter förlossningen. Jag vet att jag inte ska tänka så, jag har ju fött barn och kroppen förvandlas efter en förlossning, men hur lätt är det att tänka positivt ibland?Fick rådet om att dricka saft eftersom det är godare, än vatten, jag glömmer bort vatten, men det är ju så mkt socker i saft o light saft innehåller sötningsmedel som ska undvikas, hm, hur gör ni som småäter, men ändå ska vara nyttiga?

• Svar på tråden Är ju mer hungrig konstant nu när jag ammar än under graviditeten...
  • lillasysteryster

Mycket vatten! Mat ofta! och så äter jag mackor däremellan. Köp hem typ yoghur, bananer. Allt du kan komma på som inte är kakor och godis.

• Cinnamon

koncentrera dej på att äta bra mat, att du får i dej tillräckligt så din kropp orkar med att ge din bebis mat oxå... Det är energikrävande! Ladda upp med frukt så du lätt kan ta om du blir så där sugen.. Och vatten ja, ja det är jätteviktigt under amningen.. Kan du inte testa att smaksätta vattnet med citron eller gurka? Det smakar lite godare då faktiskt

• MonicaH

Jo jag ska göra det... Isvatten med citronsmak
    Lillen har börjat få lite ont i magen nu. Hon är gasig, och försöker bajsa, men kommer väldigt lite bajs, och hon kämpar... Det är så synd om henne. På BVC sa de ingenting, de är inte kolik. Vi har börjat använda miniform och ger henne 15 droppar innan varje måltid. Hoppas att det blir bättre...

• Pyret3

Om du tänker mycket på vikten , så är motion bra. Ta långa promenader med vagnen. Då bygger man upp sin muskulatur igen och blir automatiskt fastare i kroppen.

• Skusan

Men banta absolut inte! När man förbränner mycket fett snabbt bildas det toxiner som går över i mjölken och som inte är bra för bebisen, så just därför ska man inte banta under amningsperioden, inte för att tex mjölken sinar eller så som många tror är anledningen till bantningsförbud under amning.

Svar på tråden Är ju mer hungrig konstant nu när jag ammar än under graviditeten...