• flygrl

Går inte att föra över foton till PC med iPhone

Hmm...du skulle ju kunna föra över bilderna via Dropbox. Har du testat det?

• flygrl
    IsDimma skrev 2018-03-16 09:10:42 följande:

Jag använder Dropbox till bilder och filmer jag vill föra emellan datorn och telefonen. Många år sen jag försökte mig på något annat men jag minns att jag brukade svära varje gång

Av dom lösningar som finns e ju Dropbox en av dom smidigare men det säger inte så mycket. Precis som TS tycker jag en sån basic grej som föra över bilder mellan enheter borde kunna funka enkelt och smidigt dvs några klick så e det klart i stället för man ska behöva fundera och mecka runt en massa. Det handlar ju fan bara om flytta filer från enhet A till enhet B.
    Tihi skrev 2018-03-16 13:57:26 följande:

Jag använder inte Dropbox eller andra molntjänster. Allt jag vill är att få över bilderna direkt till datorn från min telefon. Varför går det inte?   Det verkar finnas många med samma problem när jag googlar men inga lösningar och problemet har funnits länge tydligen så jag fattar inte varför ingen fixar det. Det är ju ganska basic att man vill kunna flytta foton till en dator ju.

Nu verkar du ju ha fått bra och kompetent hjälp av Stjärnstoft men jag tipsade om Dropbox som ett alternativt sätt få över bilderna från iPhone till dator när nu inte standard rutinen funkar. I övrigt håller jag helt med dig om att det e obegripligt varför det ska va så meckigt flytta några f*****g filer från enhet A till enhet B. Det e ju en sån basic grej som borde funka snabbt och smidigt med några enkla klick.
Svar på tråden Går inte att föra över foton till PC med iPhone