Släppa o gå vidare
Lite mer än ett halvår sedan det tog slut mellan mig o mitt ex. Jag har svårt o fokusera o gå vidare!! Jag är
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-15 22:24
Oj.. fortsättning.. är rejält trött på mig själv att mina känslor fortfarande finns för honom trots att min förnuft säger mig att han inte är värd mig!
Vi träffades på jobbet o förälskelsen var ett faktum, gick inte o hejda!! Han är ca 10 år yngre än mig och våra liv är inte alls på samma plattform med barn exempelvis. Och det var därför han valde att lämna.. då han ansåg att vardagen inte gick att få ihop!! Jag tror mer att det handlade om att han inte orkade med mina besvikelser över att vi hade olika spelregler! Han ville träffa mina vänner, jag fick inte träffa hans. Han klankade ner på mina tonårsbarn och deras sätt mot honom.. jag lyssnade på det och försökte göra något åt det. Jag reagerade på att hans 4åring ifrågasatte varför jag sov över efter 1,5 års långt förhållande..uttryckte min besvikelse.. fick ingen förståelse för min besvikelse! X:et hängde även på nätet under en tid vi var tillsammans.. när jag konfronterade honom m det så var det i 1:a versionen mitt fel då han inte enligt honom fick den bekräftelsen han behövde! ( han söker bekräftelse hos allt o alla hela tiden) i andra versionen så la han sig platt o sa sig fatta han gjort fel! Självklart blev jag skadad av detta o borde lämnat honom där o då!! Men icke..
Han är hårdhänt och mycket större fysiskt än vad jag är.. informerade om att jag var rädd för att jag var rädd för att han nån dag skulle göra mig illa då han inte har koll på sin styrka gentemot mig.. inte många timmar senare höll han på att strypa mig på skoj med följd av att jag höll på att tuppa av. Återigen det var mitt fel att jag höll på att tuppa av då det är kroppens naturliga reaktion då den kämpar att få luft typ... men varför inte kunna fatta att han gjorde fel från början, ta på sig ansvaret med en gång att han gjorde fel?!!! Ni kanske förstår att han har svårt med tillrättavisningar och rannsakningar av sig själv! Men tillrättavisa o påpeka brister hos andra går alldeles utmärkt!!
Vi är tvingade att ses på jobbet... inte dagligen tack o lov.. och just nu känns det skitjobbigt!! Vore mycket enklare för mig om han inte alls var på jobbet!! Lättare för mig att läka och gå vidare! Vi sågs ett tag efter att det tog slut, jag tillät honom att göra närmanden.. skitdumt o bara självsårande! För en tid sen så bad jag honom sluta leka m mig, påtalade även för honom att jag tycker hamnar en fegis då han inte kan svara ärligt på varför han gör närmanden och hört av sig mm.. Nu är han bara tyst och håller sig på sin kant! Bra på sätt o vis!! Trist.. får han inte göra närmanden så vet han inte hur han ska bete sig. Ändå vill han att vi ska vara vänner!!! Förstår inte??
Har iaf träffat någon ny som jag vill hålla fokus på! Men så svårt!! Han är en jättebra person!
Är så förvirrad just nu och ledsen.. sorgen bara sköljer över mig ibland, sorg över att exet inte värderade mig högre.. besviken o ledsen över att mina känslor är på helt fel plats!!