Anonym (R) skrev 2018-03-16 12:12:23 följande:
Jag ser mig som ambivert och kan vara både den som driver allt lika mycket som jag kan vara laid back
Det beror på vem/ vilka jag umgås med och vilken roll som passar bäst att välja.
Håller med att dagens människor är många självupptagna, de vill bara säga sitt sen bryr de sig inte om dig. Detta har ingenting med olika introvert eller extrovert att göra, en extrovert person får energi av andra men är aldrig automatiskt självupptagen och stjäl rampljuset bara för de är extroverta, det är bara en egocentrisk person som gör så, som inte har Emotionell intelligens eller empati och är mer sympatisk (mig mig mig) som gör så och det kan både introverta och extroverta göra.
Mitt tips är att fundera om de vännerna ger dig något tillbaka? Om du bara möte de för att sen lämna besviken trött less,säger jag skit i de. Jag mår mycket bättre sen jag struntat i denna människor som bara får mig att se dum ut.
Gör plats för mjölk i kylen som inte bara är tomma tetror som dessa människor,mitt tips.
Tillägger också att
Jag kan ta massa massa plats och prata och vara drivande och berätta, men, Jag BJUDER in andra, jag frågar "känner du igen det? Har du gjort något liknande? Vad gillar du för typ av ...? Vad ska du göra imorgon då? Vad är planen för dig ikväll? Hur var det på jobbet? När kände du att du blev bekväm att...? Brukar du ...? Hur gick det med mötet du var så nervös för?" Etc.
Och gör man inte detta , inga frågor, då visar man att man inte är intresserad av den andra, och sånna vänner är fan inga vänner att bara "ta" som de är, nej, du påverkas massor av människorna du omger dig med,var kräsen.
Att vara själv ett tag är tio gånger bättre än att ha 10 självuppblåsta sympatiska människor som du ska ge ge ge åt men de skiter i dig och dina behov att bli sedd och uppskattad och respekterad.
Ju tidigare du inser vikten av din egenvalda omgivning desto tidigare får du lugn och ro i själen.