Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Mansskatt

Anonym (Skattsedel) skrev 2018-03-16 07:53:08 följande:

För eller emot?

Femhenist skrev 2018-03-16 08:27:58 följande:

Eftersom kvinnor:

- är dubbelt så mycket sjukskrivna jämfört med män

- lever längre som pensionärer

- får mer bostadsbidrag

- får massor av könsspecifika statliga pengar

Statligt stöd för kvinnors organisering

kvinnofolkhogskolan.se

www.teklafestival.se

...så borde det istället finnas en kvinnoskatt.

Män behöver av naturen äta 25 - 30% mer mat än kvinnor, varför det är motiverat med ett "mansavdrag" istället.

Ursäkta men det FINNS redan en mansskatt.

Hur jag kom på det?

Jag satt och fyllde i en tabell för att beräkna preliminär pension utan personnr.

Sen ändrade jag bara könet till MAN.

FY FAN SÅ FÖRVÅNAD OCH FÖRBANNAD JAG BLEV!

PENSIONEN BLEV HÖGRE!!
  • Anonym (Kvinna)
    punktslash skrev 2018-03-16 11:29:22 följande:

Var hittade du den?

Minns inte. Google beräkna pension.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Pension) skrev 2018-03-17 13:06:15 följande:

Eftersom män lever kortare så blir det färre utbetalningar, därför blir de månatliga utbetalningarna högre också. 

En på jobbet sa samma sak. Män lever kortare därför får de högre. MEN alla män lever inte kortare. ALLA kvinnor lever inte längre.

Pensionen ska baseras på det man tjänat in under sitt arbetsliv inte hur länge man förväntas leva och suga ut pensionspengar.
  • Anonym (Kvinna)
    CarinaL26 skrev 2018-03-17 13:41:51 följande:

En av de vanligaste missuppfattningarna. Man har ALDRIG jobbat ihop till sin egen pension.

De flesta har faktiskt det. Men sen finns det de som tjänat mer än de får in och de som inte tjänat in den alls.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Pension) skrev 2018-03-17 15:01:17 följande:

Man baserar det på genomsnittlig livslängd, hur ska man annars göra tycker du? Kristallkulor som kan förutspå exakt livslängd på individnivå har väl inte uppfunnits än?

Alternativet skulle kunna vara att man får ut all sin pension i en enda utbetalning, förstås. Men då får vi införa spärrar så att de som bränner allt direkt inte får socialbidrag och liknande istället.

Om du läser mitt inlägg till kommer du nog förstå
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Pension) skrev 2018-03-17 15:01:17 följande:

Man baserar det på genomsnittlig livslängd, hur ska man annars göra tycker du? Kristallkulor som kan förutspå exakt livslängd på individnivå har väl inte uppfunnits än?

Alternativet skulle kunna vara att man får ut all sin pension i en enda utbetalning, förstås. Men då får vi införa spärrar så att de som bränner allt direkt inte får socialbidrag och liknande istället.

Om du läser mitt inlägg En Gång Till kommer du nog förstå
Svar på tråden Mansskatt