Hjälp mig tyda UL med hematom
Hej alla, är gravid för första gången och skulle behöva hjälp från fler som haft en hematom "inre blödning" tidigt i graviditeten. Min dr vill inte riktigt uttala sig om vad hon tror utfallet kommer bli, men har varnat mig om att det finns en större missfalls risk.
Det mesta har varit komplicerat från början. Först trodde jag att jag var i vecka 5-6, enligt mina uträkningar men det första vul-et visade endast vecka 3-4 sa läkaren. Var väldigt oroligt för MA men blev lugnad att allt ser bra ut för den veckan.
Jag har lång och oregelbunden menscykel från 34 dagar +. Så antagligen är min ägglossning mycket senare än vad jag trodde. Dock upptäckes ganska höga bakterievärden och jag fick ta local antibiotika i 3 dagar.
Efter de 3 dagarna med antibiotika fick jag en ljusrosa blödning efter ett tränings pass, sedan rött efter att ha hoppat runt (väldigt dumt!!!) Fick komma på nytt VUL och hinnesäcken hade växt från 5 mm till 20mm, vilket var bra. HCG hade också ökat från 5687 till 13035.
DOCK så upptäcktes en stor hematom större än hinnesäcken och det är den som orsakat blödningarna.
Vad tror ni, kommer detta gå bra? Fick utskrivet progesteron för att försöka behålla graviditeten och ska ta det väldigt lugnt.
Hoppas ni kan se bilderna jag bifogat.
Även om hinnesäcken har vuxit, borde det inte synas lite klarare och kanske även ett foster? Läkaren sa att hon bara ville lokalisera blödningen inte försökte hitta foster, därav suddigt.
Någon som har haft samma?
Uppskattar alla svar!!