• moaguuun

1hg i dl?

Någon som vet vad 1 hg är i dl? Handlar om mandelmjöl.

• Svar på tråden 1hg i dl?
  • Anonym (korkad)

skriv 1 hg dl på google så får du efter 1 sekund fram resultatet......  Obestämd

• moaguuun

Faktiskt inte. Ursäkta om frågan störde dig dock. 

• Kjell2

Snabb googling gav
    "Mandelmjöl ? 1 dl = 50 g, 1 msk = 7 g, 1 tsk = 3 g"

• Anonym (korkad)
    moaguuun skrev 2018-03-16 14:04:28 följande:

Faktiskt inte. Ursäkta om frågan störde dig dock. 

Det går också bra att klicka på de olika resultaten man får fram. Just nu sitter jag till exempel och tittar på hur många deciliter 1 hekto mandelmjöl är. Tog mig 2 klick och 2 sekunder att hitta. Att starta en tråd tar längre tid inklusive väntetiden på att få svar............... Obestämd
  • moaguuun
    Anonym (korkad) skrev 2018-03-16 14:17:35 följande:
    Det går också bra att klicka på de olika resultaten man får fram. Just nu sitter jag till exempel och tittar på hur många deciliter 1 hekto mandelmjöl är. Tog mig 2 klick och 2 sekunder att hitta. Att starta en tråd tar längre tid inklusive väntetiden på att få svar............... Obestämd

Det här var ingen akut situation. Jag hittade det uppenbarligen inte eftersom att jag frågade. Om det gör mig krokad så bjuder jag gärna på det. Jag är hellre en idiot än en människa som njuter av att idiotförklara andra människor. 

• Anonym (Glidare)
    moaguuun skrev 2018-03-16 14:27:46 följande:

Det här var ingen akut situation. Jag hittade det uppenbarligen inte eftersom att jag frågade. Om det gör mig krokad så bjuder jag gärna på det. Jag är hellre en idiot än en människa som njuter av att idiotförklara andra människor. 

Det är väl inte att idiotförklara någon.. Hen kanske precis som jag, kanske tröttnat på internets påverkan på människor.. Vissa har blivit så bekväma att man hellre frågar på forum än söker själva... Jag har sett hur folk fråga om reakaffet på ICA finns kvar, om det är mycket folk i centrum dagen före julafton, vilka förskolor som är bäst i den o den förorten. Jag undrar, vart tog armbågarna vägen, initiativförmågan? Förlåt för OT..
  • moaguuun
    Anonym (Glidare) skrev 2018-03-16 17:54:02 följande:

Det är väl inte att idiotförklara någon.. Hen kanske precis som jag, kanske tröttnat på internets påverkan på människor.. Vissa har blivit så bekväma att man hellre frågar på forum än söker själva... Jag har sett hur folk fråga om reakaffet på ICA finns kvar, om det är mycket folk i centrum dagen före julafton, vilka förskolor som är bäst i den o den förorten. Jag undrar, vart tog armbågarna vägen, initiativförmågan? Förlåt för OT..

Det är det väl ändå att kalla någon korkad? Om man stör sig så på människors frågor är det kanske bättre att inte befinna sig på ett forum.

Jag har rätt att fråga precis vad jag vill. Googlar alltid innan men som sagt, hittade jag det inte. Så släpp det bara.
Svar på tråden 1hg i dl?