Inlägg från: crispnuggets |Visa alla inlägg
  • crispnuggets

    Robinson 2018

    Jim ville väl tävla i vattnet, för att visa vad han går för? Han sa det för något avsnitt sen. Så jag tror han insisterade på att få tävla i vattnet denna gång.

  • crispnuggets

    Osmarta osmarta lag syd! De vill ju sitta i örådet vecka efter vecka, annars röstar man inte ut de som har stor fysisk potential att leda laget till vinst i tuffa tävlingar. Jag förstår inte hur de annars tänker faktiskt. Visst, man måste kunna det sociala spelet också, det kunde varken Nick, Jim eller Carolin (inte Pascal eller Victoria heller för den delen), men hur kan de en tredje gång rösta ut en riktigt stark kropp? Hur tänker de?

  • crispnuggets
    molly50 skrev 2018-04-23 10:36:59 följande:

    De verkar inte tänka överhuvudtaget.

    Förstår inte varför de inte lyssnade på Rick om att rösta ut Pascal t ex.

    De hade chansen igår när han inte vann immunitetstävlingen.

    Det irriterar mig litegrann.


    Nog för att Pascal blivit väldigt irriterande men han är stark fysiskt och behövs för att laget ska ha en chans att vinna tävlingar. Det bästa vore att rösta ut den svagaste i gruppen.

    Jag tänker såhär, om man röstar ut de starka blir bara de svaga kvar. Är man svag vinner man inga tävlingar. Vinner man inga tävlingar är risken större att man åker ut före sammanslagningen och då spelar det ingen roll hur stora hot de andra utgör längre.

    Det är ju ingen som vet när sammanslagningen sker så då kanske de redan börjat rösta bort folk i sin egna pakt och då är man inte längre skyddad av den. Då hade det ju varit mycket smartare om de inte röstat bort dem som hade störst chans att ge laget vinster i tävlingarna och därigenom slippa örådet överhuvudtaget!
  • crispnuggets
    molly50 skrev 2018-04-24 20:33:48 följande:

    Ja,precis. Men jag fattade aldrig riktigt vad det var de skulle göra.

    Men det fick man kanske aldrig veta.


    Nej det är ingen som vet vad de ska göra än.
  • crispnuggets

    Jag tycker inte det är charmigt att sitta och säga att man ska köra ut två personer/bort med dem så blir allt bra, och allt vad DK nu säger. Jag tycker att det är lite mobbingfasoner, hur less på människorna man än må vara.

  • crispnuggets
    Elinwilma3 skrev 2018-05-11 23:33:52 följande:

    Håller med om det faktiskt, DK bidrar inte till någon mobbning. Han vill få ut de som mobbar eller beter sig illa. Vad vi nu har sett så känner ju ALLA samma ang Lillemor och Johan, en hel grupp kan inte ha fel :)


    Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.
  • crispnuggets

    Om man aldrig blivit mobbad är det väldigt enkelt att dra slutsatsen om att någon självmant väljer att dra sig undan. Det finns ju troligtvis en anledning till att någon drar sig undan och håller sig på sin kant och det kan vara att den personen känner att den inte släpps in i gruppen eller har samhörighet med densamma. Klart man då drar sig undan.

    Jag tycker det är lite konstigt att sitta och vara irriterad på andras beteende bara för att det inte liknar mitt beteende, så till den grad att man vill ha bort den från tävlingen. Det är det jag menar med mobbing, bara för att jag inte beter mig på samma sätt som 5 andra i en grupp så betyder det inte att jag är förtjänar att bli utfrusen. Bara för att Lillemor och Johan inte fungerar som de övriga så förtjänar de inte att lämna tävlingen.

    Däremot så är jag enig med att det är oschysst att käka av maten de lagar och att de därför får i sig mer näring, men visst var väl även Marie och Niccoline anklagade för detta? Men de är ju fortfarande accepterade i gänget eftersom deras övriga beteende liknar resten av gruppen. Men inte Lillemor och Johan.

    Sen tycker jag inte att man kan sitta och påstå att vissa är värdiga och ovärdiga, vad är det som gör den ene mer värdig än andra? De har ju alla tagit sig likalångt i tävlingen tänker jag.

  • crispnuggets
    Johannus skrev 2018-05-15 20:15:05 följande:

    Nog kommer tävlarna att bli förvånade när dem kommer att veta att Johan fick immuniteten. Han är nog själv med väldigt förvånad. Han är i finalen.

    Hoppas inte att både Pascal och Nicolin kommer att komma tillbaka för ingen av dem två är värdiga vinnare med tanke på att dem mobbade tidigare.

    Nej min enda som jag önskar i finalen är DK och Dessi.......Marie och Ida...Kanske Henrik och Victoria.


    Nej, Johan är i finalveckan väl?
  • crispnuggets
    Nandez skrev 2018-05-13 16:37:23 följande:

    Håller med, Lillemor och Johan har inte blivit mobbade. De valde själv att vara lite på sin egen kant. Tror inte att någon av dom har sagt att de är mobbade. Hohan är ju med i gruppen nu.


    Nä det kanske de inte har sagt rakt ut men nog lär det kännas ganska tufft att få så många röster emot sig i örådet, fy fan alltså. Jag tyckte dock att Lillemor uttryckte sig som att hon inte fått vara delaktig i gruppen i gränslandet.
  • crispnuggets
    molly50 skrev 2018-05-16 10:01:55 följande:

    Fast när det gäller röster i örådet så är väl det något man får ta med i beräkningen när man är med i en sådan tävling.

    När det gäller gränslandet så är det ju en kamp för alla att ta sig tillbaka till den riktiga Robinsontävlingen.

    Så där är det kanske lite annorlunda.

    De är ju heller inte lika många.


    Självklart, men ja, jag diskuterar ju bara. Känns som att de flesta här bara sitter och håller med varandra och alla som tänker annorlunda ratas direkt. Så ja, Robinson skildrar ju verkligheten ganska så bra haha.
  • crispnuggets
    Nandez skrev 2018-05-16 17:06:48 följande:

    Så har det ju varit i alla tider i Robinson.


    Ja det vet jag, men det här är ju en diskussionstråd. Men som jag skrev i inlägget ovanför så känns det som att de flesta i tråden bara hållet med varandra. I Vartannat inlägg står det typ -jag håller med dig-. Trist tycker jag!
  • crispnuggets
    molly50 skrev 2018-05-17 09:20:12 följande:

    Det är lite svårt att diskutera när man håller med personen man citerar. 


    Jo men det finns ju en gilla-knapp för det :)
  • crispnuggets

    Väldigt besviken att Marie åkte ut igår då jag tycker hon varit schysst i stort sett hela vägen och höll henne som vinnare. Så nu håller jag nog på Ida. Dels vill jag att en tjej vinner, dels har hon inte snackat lika mycket skit som de kvarvarande. Dessi hade jag också gärna sett som vinnare men mest för att hon är så ung och duktig på tävlingar. Men jag tycker inte Victoria bör vinna eftersom hennes prestationer på tävlingarna varit lite väl tama. Henrik får väl vara mitt tredje alternativ då trots att jag tycker han känns något fake. Han verkar ha varit ganska så trevlig mot de flesta.

  • crispnuggets

    Jag får lov att erkänna att finalen var ett sorts antiklimax för mig. Tycker säsongen hållit en jämn och bra nivå på spänning och ovisshet men avslutningen var verkligen ett sömnpiller. Bara prat och tillbakablickar. Produktionen borde nog klippt programmet annorlunda, typ sparat plankan till finalen eller något sånt.

Svar på tråden Robinson 2018