• Anonym (1)

Överanalyserar exakt ALLT

Har exakt samma problem som dig. Som tur är har jag en bra pojkvän som jag kan prata om hur jag överanalyserar exakt allt. Mitt problem har också gått ut över mina relationer. Men som tur är så blir min pojkvän idag inte arg eller så utan bara lugnar mig och försöker få mig och sluta. För de är det jag tror att man måste göra att sluta, alltså att bara sluta helt enkelt haha! Bestäm dig bara för att du inte kan hålla på så här. Vet att det är enklare sagt än gjort men man får bara försöka. Sen tror jag att det sitter i ens egna självkänsla, så ett alternativ är ju att börja jobba med den. Finns många bra böcker och sidor på internet om hur man jobbar med den. Bestäm ditt egna värde och tro det bästa om dig själv. Fan det är så svårt det här, men det är det här jag försöker med som också övertänker allt. T.ex. kan jag få för mig att min pojkvän är med någon tjej eller att mina bästisar med avsikt inte frågat med mig osv. Det här är inte hälsosamt någonstans... Vi får helt enkelt ta tag i våra liv och välja att såhär vill vi inte leva.

Svar på tråden Överanalyserar exakt ALLT