• Petramedh

Ni gravida, kände ni något runt äl+5?

Någon som är gravid OCH kände av olika symptom runt äl+5?

På äl+4 fick jag plötsligt ont i höger sida runt äggledaren, det höll i sig i ca 10-15 minuter. Igår fick jag kraftig molvärk och det kändes som att mensen var på g, det rann till flera gånger och jag kände och känner mig tung i underlivet. Jag är även täppt i näsan, svider i brösten till och från och är pruttig,, fiser som aldrig förr och bara idag sedan jag gick upp har jag redan kissat 3 gånger på två timmar. Jag ska tillägga att jag är väldigt hormonkänslig.

• Svar på tråden Ni gravida, kände ni något runt äl+5?
  • lillterror

Nu är inte jag gravid men när jag var det så fick jag molande mensvärk strax efter ÄL som höll i sig i flera veckor efteråt.. så det var mitt första tecken:)

• Hermioney
    Petramedh skrev 2018-03-17 09:21:01 följande:

Någon som är gravid OCH kände av olika symptom runt äl+5?

På äl+4 fick jag plötsligt ont i höger sida runt äggledaren, det höll i sig i ca 10-15 minuter. Igår fick jag kraftig molvärk och det kändes som att mensen var på g, det rann till flera gånger och jag kände och känner mig tung i underlivet. Jag är även täppt i näsan, svider i brösten till och från och är pruttig,, fiser som aldrig förr och bara idag sedan jag gick upp har jag redan kissat 3 gånger på två timmar. Jag ska tillägga att jag är väldigt hormonkänslig.

En vecka efter äl/före mens får jag det första. Sömnig. Kissig. Ont i höger sida. Som ett hårt spänt bälte över magen allra längst ner.

Jag vet alltid när jag är gravid en vecka innan mens.
  • Fikatösen

Är i samma sits!

Ont i magen. Trött och har nog ökat en stl i byst! Helt ömma i flera dagar vilket jag brukar få innan mens. Men inte så här länge.

Trodde jag hade blindtarmsinflammation ca äl+7

• Hermioney
    Fikatösen skrev 2018-04-02 07:16:06 följande:

Är i samma sits!

Ont i magen. Trött och har nog ökat en stl i byst! Helt ömma i flera dagar vilket jag brukar få innan mens. Men inte så här länge.

Trodde jag hade blindtarmsinflammation ca äl+7

Jag har opererat bort blindtarmen. Tro mig du kan inte missta den smärtan för något annat!
  • Fikatösen
    Hermioney skrev 2018-04-02 12:47:52 följande:

Jag har opererat bort blindtarmen. Tro mig du kan inte missta den smärtan för något annat!

Ja alla säger det. Men jag har haft det. Finns olika sorters, vissa reder ut sig själva och andra måste op bort. Jag har förstnämnda. Efter ca 4-5 ggr med inflammationer tas den bort.

Jag har extremt hög smärttröskel och har haft både frakturer och annat utan att gå till läkaren eftersom jag ju kunde gå osv. Så tyvärr inget mått på mig.
  • Hermioney
    Fikatösen skrev 2018-04-03 06:21:03 följande:

Ja alla säger det. Men jag har haft det. Finns olika sorters, vissa reder ut sig själva och andra måste op bort. Jag har förstnämnda. Efter ca 4-5 ggr med inflammationer tas den bort.

Jag har extremt hög smärttröskel och har haft både frakturer och annat utan att gå till läkaren eftersom jag ju kunde gå osv. Så tyvärr inget mått på mig.

Jag har åkt in för blindtarmen två gånger.

Första gången kunde jag inte gå för det gjorde så ont men sen fick jag åka hem igen från sjukhuset.

Ett är senare vaknade jag på morgonen och fick åka direkt till sjukhuset. Då blev jag opererad och efter operationen hade jag ännu mer ont än före. Jag kunde inte gå på en vecka.Jag fick kissa i en plåtburk i sängen.Sen fick jag lära mig att resa mig upp ur sängen och första promenaden blev en stapplanee promenad till toaletten med vars en sköterska under var arm.

Var gång jag är gravid får jag ont i området där blindtarmen satt men den smärtan är så otroligt svag. Det gör knappt ens ont. Det är mer som när man säger "det gör inte ont men det känns".
  • dulcia
    Fikatösen skrev 2018-04-03 06:21:03 följande:

Gå inte med blindtarmen flera gånger, inflammationerna kan ge adherenser som i värsta fall kan påverka ens möjligheter att bli gravid. Jag gjorde nämligen det och de blev en riktigt komplicerad operation pga sammanväxningarna från de tidigare inflammationerna.
  • Corneliass

Nej jag kände inte av så tidigt. Tror att det är för att om jag hört/läst rätt så fäster inte ägget förrän ca 7 dagar efter ägglossning och därefter börjar graviditetshormonet bildas och efter det kan man börja känna av symptom. Men jag kan ha fel!

Jag börjar känna ungefär 10 dagar efter ägglossning om jag minns rätt :) 

Gravid med första barnet
  • Milyana

Gjorde abort, men ja absolut! Kände vad som visade sig INTE vara mensvärk men liknande och sedan ömma bröst. Drog ut på att testa för att jag trodde mensen var sen men på väg pga molande värk i livmodern

Svar på tråden Ni gravida, kände ni något runt äl+5?