Inlägg från: Jesyheterjag |Visa alla inlägg
  • Jesyheterjag

Han vill inte bli pappa

4 år har vi varit i lag. När vi började träffas så pratade vi om att båda ville ha barn i framtiden. För 2.5 år sen så tog han upp frågan om att skaffa barn, då vi bodde på ett främmande ställe och umgicks med en barnfamilj. Vi flyttade hem till hans hemtrakter för två år sen. För 1.5 år sen så berättade han att han absolut inte vill ha barn. Jag lever nu i ett så kallat ångest relation. Jag älskar honom över allt och han känns rätt för mig. Men vi tycker helt olika kring barn frågan. Jag berättade för nån månad sen hur jag kände kring detta då jag blivit deprimerande. Han sa då att i framtiden när jag gått klart utbildningen och fått fast jobb. De är nått år till jag är klar. Men så sa han att han inte har ändrat sitt tänk kring barn. Han vill egentligen inte. Jag har offrat otroligt mycket för hans skull. Kan jag kräv detta av honom eller ska jag gå trots att jag älskar honom.

Jag fick missfall för 2.5 år sen och de va inte planerat. Kan han fått en shock trots att de inte hade gått lång tid?

• Svar på tråden Han vill inte bli pappa
  • Jesyheterjag

Hej. Sent svar då jag inte klarade av något negativt i livet. Jag mår bättre nu. Jag är snart 29 och min sambo är 33. Vi är fortfarande i lag, jag har tagit upp barn frågon och jag var beredd att flytta. Jag sa allt hur jag kände och hur mycket jag hatade honom över detta. Kan även skriva att vi aldrig bråkar, och att jag sa att jag hatde honom tog han hårt. Men på något sätt så har han ändrat sig. Jag var så arg och ledsen att han blev ställd mot väggen. Efter detta bråk så tycker han om barn. Nu kan han vara med sin systerson utan att tycka han är jobbig. Han sa även att de blev som ett wake up call när jag sa att jag flyttar och du kan flytta hem till din mamma och bli precis som din morbror (hans morbror har varken kvinna eller barn) jag tänker då inte vara passioner och vara ensam. Jag ska gå klart skolan och efter det är de läge för barn. Vi letar hus nu på landet då vi inte vill att våra barn ska växa upp i stan. Jag hoppas att han inte ändras sig.

Svar på tråden Han vill inte bli pappa