• Zandylina

Bim 24-26 mars 2018

Hej, Nice med en kortare tråd helt klart hehe.

Själv e det lite oklart När har BIM men vet är mellan 22-25Mars... mått skit rent ut sagt sen några dar efter ägglossning kass i magen å konstant molvärk och illamående med sura uppstötningar och ont i svanken, har även haft tempdipp å nu på konstant lite högre temp än vanligt. 

Tog också ett test i morse både jag å Sambon tyckte vi såg nåt svagt svagt men osäker än, la upp testet i en annan tråd, så blir att vänta några dar å testa igen, om man kan hålla sig från att testa i morgon bitti..hehe.
    Kul att följas åt här  Glad

• Zandylina
    Maramba skrev 2018-03-18 15:34:51 följande:
    Hej, såg just din bild i "spökstreckstråden". Precis när jag skulle slänga mitt test så blev jag ändå lite osäker om det inte var nåt supersvart där, så blev tvungen att lägga upp där för att se om nån annan såg. Lite gripa efter halmstrån :)

Hade svårt att avgöra på din bild, har aldrig sett det testet förut så vet inte hur det ska se ut riktigt. Men jag tyckte nog kanske att jag anade nåt svagt. Mest till höger. 

Håller tummarna för dig och om jag känner mig själv så kommer jag inte kunna hålla mig från att testa imorgonbitti. Hur länge har ni försökt?
    Har tagit ny bild nu med annat ljus å då syns det lite tydligare.. men fortfarande osäker e ju rätt tidigt att testa än å det var med ett test som beställt från Wish faktiskt haha.
    Jo griper efter allt just nu för alla symtom jag haft aldrig haft förut inte med mina 2 första gravididteter heller som blev 2 pojkar i resultat, dock Läääängesen dem är 13år och andra blir 11 till hösten haha.

Vi har försökt aktivt sen januari så ej försökt så länge faktiskt, dock hade jag mkt strul jan å början feb med hormonobalanser etc i kroppen.  

Håller tummarna för oss alla i här inne och att vi plussar, verkar ju vara många som plussar just nu i Mars..lustigt nog.. ville ej posta testet här inne det blir så lång post då å tar upp mkt plats..lol
    Jag kommr antagligen ej kunna hålla mig heller å testar säkert i morgon bitti.
  • Zandylina
    Anonym (Smulan) skrev 2018-03-19 17:16:29 följande:

Va

Vad tror ni? Jag ser ingenting men detta är eftermiddagsurin och hade bara hållit mig 1-2 h :)

Ser tyvärr inget jag heller... :(  jag la ut ett test igår som jag tog men vet ej vad man ska tro... dock i egen "nyöppnad" tråd jag gjorde..
  • Zandylina
    Anonym (Smulan) skrev 2018-03-19 18:10:41 följande:
    Okej :) det är tidigt ännu då jag är på bim-6 och förväntade inte mig att se något :) har du skrivit den tråden under ditt namn så kan jag gå in och kika. När har du bim? :)
    Ja tråden e under mitt namn.. och titel är "Vad tror ni" haha... jag har BIM nån gång till helgen lite osäkert exakt när. Vi får hålla tummarna åt oss alla då :D
  • Zandylina
    Anonym (Smulan) skrev 2018-03-19 18:13:09 följande:
    Såg ditt test nu och jag tycker faktiskt att jag anade något på den vilden :) var det med morgonurin? Borde ju bli starkare om typ 2 dagar eller något :)
    Jaha haha se där såhär går det när man kollar poster för lite utan läsa alla... men jo det var svagt som sagt.och jo var morgonurin... å det var ändå inget Early test utan vanligt test... men får se har haft 2 streck på ägglossningtester dock ej "positivt" för ägglossningdå ej lika starka...  så får se har tänkt ska försöka vänta med att testa till onsdag med early test som jag skickat efter...
  • Zandylina
    citrongräs skrev 2018-03-20 06:54:00 följande:

Oj! Trodde jag inte! ÄL+10, förvånansvärt starkt ju! *chockad*

Wow det e starkt vågar mig nog på ett grattis!! Önskar jag hade samma tur fortfarande inget starkare på mina tester.
  • Zandylina

För mig händer det ingen större skillnad heller faktiskt.. inget starkare streck på testerna utan bara en svag svag antydan eller helblankt.
    Börjar tro det mera spökstreck, å kanske att min ägglossning var senare än jag trodde... usch detta börjar bli hemskt.. 
    Mina nya symtom skulle vara att senaste 2 nätterna har jag fått vakna 1-2ggr på nätterna för måste kissa..å går å kissar lite oftare än innan, plus e konstant törstig. Samt den där molvärken å diffusa smärtan i ryggslutet..plus att igår när kände på brösten kom det liten droppe vätska från ena bröstet vitaktig.. :/  så antingen e mens på g eller så haft ägglossning..eller så e min kropp bara knäpp. Fick hem sånna där "testa supertidigt" test idag en 2pack som ska prova ett i morgon tänkte jag.
    Pratade även med Gyn idag om mina symtom å mina problem etc. dem sa att jag skulle avvakta 1-2veckor till å se vad som händer för kan vara att jag e gravid fast i jättetidigt skede eftersom hade svagt plus i helgen, tydligen enligt henne så kan testen "svaja" en del om det e jättetidigt än. Så bara att testa på. OM jag ej blir sämre i hälsan då ska jag höra av mig inom 2 veckor.

• Zandylina
    Jesssb skrev 2018-03-22 06:26:56 följande:

Fick negativt på test i måndags (BIM-5) och valde därför att vänta ett par dagar till. Idag på BIM-2 så blev det positivt direkt! Så här hemma görs det glädjehopp just nu!!

Nu håller jag tummarna för att ni andra också ska plussa!

Stort grattis å lycka till!!!

Själv börjar jag misstänka att min ägglossning var senare än trodde för dem senaste dagarna har jag fått tempohöjning som håller sig hög å kraftig dip ner den 16e som kan mistänkas vara implantationsdip å det i sin tur skulle ju förklara varför min tester negativa. Trots alla symtom så tror ska ha mensen runt 25-26e mars istället för 23-24. Men blir att avvakta testning nu tills minst söndag blir så onödigt dyrt annars. Om ej mens kommit såklart.
  • Zandylina
    Anonym (Snurrig) skrev 2018-03-24 06:12:10 följande:

hjälp mig är det plus eller spök?

Skulle kunna tro det positivt, men testa om 1-2 dagar igen för att vara på säkra sidan se om blir starkare.

Håller tummarna.
  • Zandylina

Vad tror ni om denna kurvan? Vad kan den betyda, jag e kass på tempkurvor... osäker när exakt hade min ägglossning nämligen. Jag känner mig gravid men än så länge tester varit negativa. Å dessutom har jag ej betalt för FF så ser ej alla detaljer.

• Zandylina
    Anonym (Snurrig) skrev 2018-03-24 20:48:43 följande:

zandylina jag kan inget om temp kurvor men jag har ju känt mig jätte gravid ett bra tag nu men plussade inte för än idag på bim dagen. å jag har testat massor innan haha

Haha ok... jag bara fått negativa tester än så länge men kan ju bero på ej riktigt säker när fick min ägglossning jag trodde å enligt ägglossningstest att hade runt 10/3 men fick ingen direkt tempohöjning då som man ska ha utan den kommit nubiskts veckan. Så kan ju vara därför mina tester ej visar nåt för ägglossning var senare typ runt 16/3 då har jag ju ej BIM förrens runt 29-30/3 suck hatar att ej veta.

Men stort grattis till dig!!!
  • Zandylina

Börjar tro det ej blev nåt denna månaden idag blev det ett till negativt test orden NO kom upp. Börjar tappa hoppet.

Så nu ger jag upp på att testa litet hopp finns än om att kanske e gravid men fick tempsänkning idag också.

Självklart hoppas jag på att ägglossning var senare än trott men tror ändå inte det. Får väl Se vad som händer bara allmänt deppig nu.

• Zandylina
    Anonym (Snurrig) skrev 2018-03-24 20:48:43 följande:

zandylina jag kan inget om temp kurvor men jag har ju känt mig jätte gravid ett bra tag nu men plussade inte för än idag på bim dagen. å jag har testat massor innan haha

Grattis till dig va kul å tack för peppningen!

Här så gick tempen ner ytterligare idag så eftersom ej håller sig hög utan neråt 2 senaste dagarna börjar tro det ej blev nåt mer å mer. För att va gravid ska ju tempen hålla sig hög tills man får mens vad jag förstått, sen vet jag att man kan plussa sent med.. dock e jag ju osäker när ska ha mensen eftersom min kropp verkar krångla än, antingen vad det 23-24/3 vilket innebär då e jag sen, eller så e det ej förrens mellan 26-30/3 haha jaja bättre ställa in sig på ej blev nåt så får man se men slipper besvikelsen om å om igen med tester.
  • Zandylina

Här gick det ej denna månaden heller, fick spottings i morse som nu börjar bli rikligare så mensen kom, men bara att gå på det igen, blir Rosenrot å Macapulver + massa ägglossningstest denna cykeln se om det hjälper nåt. Lycka till alla och hoppas vi som ej plussat lyckas nu!

Svar på tråden Bim 24-26 mars 2018