Inlägg från: Anonym (Ingen fara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen fara)

V.39+2 och lillen rör inte på sig

Vad segt behöva vänta så länge, men det betyder ju också att det inte anses vara ngt akut brådskande heller vilket iofs är bra. Avvikelsen i sig behöver inte vara ngt och är ofta fel också. Plus/minus 21% räknas inom normalspann så du är ju precis över bara. Jag fick veta minus 20 med första barnet, men han kom ut 8 dgr innan bf med en vikt på 3020, så inte liten alls. Hoppas du får besked snart.

• Anonym (Ingen fara)

Vad bra att du har fått sova och att en plan finns. Jag var helt omogen när jag sattes igång. Blev varnad att det antagligen skulle ta lång tid. Först få gel och sedan vänta några timmar. Ny gelomgång, vänta igen. Gel igen och sedan ballong osv. Var beredd på minst ett dygn. Men räckte med första omgången gel så drog det igång ca 3h senare. Fick gel och gick ut och gick en promenad. Så raskt jag nu kunde. Sedan kom känningarna. Men blev väldigt intensivt. Pinvärkar som kom på varandra utan vila. Var hemskt. Men gick bra tillslut. Vill inte skrämmas och det är så oerhört olika för alla så ingen idé jämföra. Tog ca 6h från gelén sattes till bebis kom.

Var beredd på att de kanske vill vänta. 22 är som sagt ingen panik och om ctg och ul visar att allt verkar bra är det ju ingen brådska. Berätta gärna hur det går för dig. Håller tummarna att du snart har bebis här.

• Anonym (Ingen fara)

Ts - hur har det det gått med allt? Hoppas du är hemma och myser med en fin liten bebis.

Svar på tråden V.39+2 och lillen rör inte på sig