• Anonym (Hatten)

Obehaglig känsla i ollonet

För ca 1 månad sedan så började jag få en konstig pirrande i ollonet, det är svårt att förklara riktigt hur det känns.

Jag blev orolig och gick och gjorde en könssjukdomsundersökning, de kunde inte se något konstigt men lämnade givetvis prov ändå.

En vecka senare inget svar, då googlade jag vidare och tänkte att det kan nog vara urinvägsinfektion eller blåskatarr. Bokade tid på vårdcentralen som inte heller på första kollen hittade något. De lämnade in provet för odling, men nu avskrev dom detta och sa att inget var fel.

Jag har ju fortfarande samma obehag i ollonet, så igår kväll när jag skulle lägga mig så petade jag mig i navel och då märkte jag att det är precis samma känsla  jag har i ollonet, förutom att när jag pillade mig i navel blev det mycket starkare.

Jag vet ju sedan många år tidigare att pillar jag mig i naveln så pirrar det i ollonet, men jag har inte kopplat detta till min nuvarande situation förrän igår.

Så efter mera googlande verkar detta vara halvvanligt att det pirrar i ollonet om man pillar sig i naveln. Verkar som om de har något med nervkluster att göra.

Nu när jag funderar på detta så kan jag komma ihåg att jag pillade mig i naveln för en månad sedan (i diskussion om detta med en vän) när detta uppstod.

Är det någon som har varit i liknande situation?
    Är de någon könssjukdom ändå kanske?

Kan det vara så att de hänt något med någon nerv som "ligger på" lite hela tiden numera?

• Svar på tråden Obehaglig känsla i ollonet
  • Richi3

Inte för att jag vet hur jag kan hjälpa dig mr. Ledsen! Men du, Google är inte en, hur ska jag säga.. "Professionell läkare" även om du så har varit på Vårdcentraler och liknande skrev du. Google Det planterar mer fukade tankar i ditt huvud bara. Om inget annat så hamnar du strax på sidorna som skriver något i den stilen med att du har "7 dagar kvar att leva skiten. "Du har Cancer och pitten på dig kommer att trilla av" osv. osv." Nä du, gå du och kolla igen och igen hos läkarna på VC. Ut med det i media på andra sidor än "-Google sök." Kanske hittar du någon läkare genom att väcka någon sådan om du vänder dig till tex. en tidning, dagstidning" "Fråga doktorn program på SVT Tv" Vad som helst. Det är kanske någon som läser/hör och kan tänkas att ha ev. svar till dig rätt som det är. Tidningen vill säga är inte heller helt 100a jag vet..men, ändå säkrare än någon Oseriös skribent på Google, Google I all sin ära är det bra till mycket, men allt ska man inte ta så seriöst som står där..

• Richi3

..Forts. Har själv erfarenhet då jag fick för några år sedan reda på att jag lider av Bitestikelinflammation, epididymit. Fy fan vad ont jag har ibland, sån smärta i pungen, kan inte förklara hur ont det kan göra. Smärtan strålar ofta upp i magen. Fy fan, jag skojar inte. Då kollade jag på Google. Där stod det att jag vart döende, och var rädd att jag skulle just dö! Sen gick jag runt i landet till alla läkare där var, som gav mig lugnade besked. Så ja, ville bara ha det sagt ut ur mig liksom. Det kommer bli bra för dig också Mr. Jag lovar.

Svar på tråden Obehaglig känsla i ollonet