Forum Övrigt - Nöje
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Spöken!

Mån 19 mar 2018 08:23 Läst 1827 gånger Totalt 121 svar
    Mån 19 mar 2018 08:23

Tror ni på spöken?

Vad är det läskigaste du varit med om?

Vill höra läskiga berättelser nu :D

• Anonym (J)
    Visa endast
    Mån 19 mar 2018 08:47 #1

Jag tror!

När jag och några till körde anden i glaset ute på vårat landställe (ligger öde till). Stearinljuset slocknade plötsligt. Strax efter hör vi skrap på väggarna. Fy fan vad rädda vi var!

• Mån 19 mar 2018 08:59 #2 -2

Nej, det är irrationellt att bara tro på något utan belägg. Då har man stora glapp i logiken.

• Anonym (En arm)
    Visa endast
    Mån 19 mar 2018 09:42 #3

Det läskigaste jag sett var när jag bodde på ett b&b i England i Hastings. Jag tyckte det var lite läskigt att sova där själv så jag tände värmeljus bredvid sängen. Jag somnade till men vaknade snabbt och såg en arm som kom ur väggen bredvid min säng. Har aldrig sett något så tydligt innan. Pga ljusen såg jag väl det ännu tydligare. Det var precis som en vanlig kvinnoarm, lite rundare än min.

Dagen efter pratade jag med de som ägde stället och de berättade att det fanns en kvinna kvar i huset. Jag var glad att jag bara skulle sova där en natt.

Annars har jag sett figurer många gånger och även djur. Oftast när jag håller på att somna

• Mån 19 mar 2018 09:51 #4

Kollar på "Mysteriet på Greveholm med ungarna på DVD. Tror helt klart på att "Spöken finns dom!?" Haha.

xd.

• Anonym (Skitr­ädd)
    Visa endast
    Ons 21 mar 2018 15:25 #5

En gång när jag precis hade fått min yngsta son så hade pappan åkt iväg till kompisar för att dricka öl och kolla hockey.

Jag låg med bebisen i sovrummet och började bli trött så jag slängde ut katten ur rummet för att den gillade att ligga nära barnet och det kändes otryggt om jag själv inte hade koll.

Sagt och gjort. Jag släpper ut katten ur rummet, stänger dörren och lägger mig i sängen med bebis.

Efter bara 2-3minuter hör jag ett jävla liv ute i vardagsrummet - tänkte att det kanske var hundarna som bråkade med katten. Det lät verkligen som att någon rev och sprang omkring, så jag kliver upp igen och öppnar dörren.

Jag blir yr och det svartnar för ögonen (jag har anemi) samtidigt som jag följer en midjehög skugga mot balkongdörren. Det var ju rätt mörkt i vardagsrummet så ögonen hade inte vant sig. Jag blundade hårt och tittade åter igen mot balkongdörren. Ingen där. Katterna låg i katträdet, ena hunden i soffan och den andra vid ytterdörren.

Jag blev lite obekväm men stängde igen sovrumsdörren och la mig i sängen igen.

Efter ytterligare 5 minuter så flickar det till i ena sovrumslampan. Brydde mig inte så mycket mer om det.

Sen hör jag hur det knackar på dörren.

Det är min 3åring som säger att han inte kan sova för att "dom nyper mig".

Jag undrar såklart vad han menar och han förklarar att någon nyper honom i hans rum.

Jag ringer till pappan och ber honom komma hem, vilket han gör för nu är det lite obekvämt hemna ensam.

Han kommer hem, sätter sig på sängen och pratar med 3åringen. "Vem är det som nyper dig?"

Ungen ställer sig upp och pekar mor vardagsrumsdörren och säger "dom springer där"

Vi fick möblera om i hans rum innan han kunde sova där inne igen. Har hört honom flertalet gånger prata med någon på kvällarna.

Idag har vi flyttat flyttat därifrån.

• Ons 12 feb 17:01 #6

Säg inte ett ord men tror att folk är besvärade av spöken.

Har suttit mottaglig kommunicerat med spöken hela natten.

Fick den döde att vandra till ljuset på tidiga morgon timmar.

Säg inte ett ord tror religions polisen övervakar varenda ord.

• Tor 13 feb 07:52 #7

Uppvisa tydliga tecken på paranormal aktivitet.

Den döde stod över sin kropp och stirrade ner.

Något vi alla var ödesbestämda att gå igenom.

• Tor 13 feb 10:46 #8

Kommunicerade med den döde som ligger där på båren det är inget glamoröst arbete i att trösta dom döda människor i den största hemligheten.

• Tor 13 feb 22:25 #9

Här på denna jord inte vara rädd för att vandra till ljuset efter döden.

• Tor 13 feb 22:29 #10

Varenda en av oss hörde när spöke viskar vårt namn.

Vi ser dom döda människor vandrar runt i omgivningen.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll