Varför har jag tröttnat på sex?
Hej!
Jag har en fundering över livet och sexlivet i synnerhet. Jag är 37 år, kvinna, har haft längre och kortare förhållanden. Jag har aldrig fått orgasm med en man. Varit nära 2 gånger men det krävs enorm koncentration för mig för att det ska funka. När jag onanerar klarar jag av det på högst 30 sekunder haha, men då är det också bara klitorisstimulans som gäller.
I alla fall. Jag har tröttnat på sex, och inte bara av anledningen att det är svårt för mig att komma. Jag tänker att jag nog inte är ensam om detta, vad säger ni? Sex för mig genom åren har alltid varit att killarna alltid vill, och därmed tar bort spänningen för mig (ska vi, ska vi inte?). Till viss del tjat från killar, och när man väl ligger i sängen får man vara på sin vakt och kan inte slappna av, för det har hänt mig mer än 1 gång att killen försöker få till det analt och utan att förvarna bara försöker trycka in den. Jag ser inte längre poängen med att ligga med killar. Detta förhindrar såklart mig från att ha ett förhållande. Jag vill gärna bli kär och i början funkar sexlivet bra i den mån att jag vill (även om jag inte kommer). Men efter 2 år är min lust borta. Det underlättar inte heller att killar ofta fiser och rapar och är allmänt snuskiga bara för att "nu har vi träffats så länge, nu kan vi vara naturliga". Är det någon som känner igen sig? Jag har verkligen inte hittat EN ENDA KILLE som lyckats ge mig orgasm - och jag har ändå legat med runt 30. Och jag är inte tyst om vad jag gillar, men det funkar ändå inte. Jag är less på att sex går ut på att killen ska komma "sen är det över".
Långt inlägg kanske... men ska livet vara såhär? Jag vill också kunna njuta av sex, och kunna slappna av utan att killen ska göra porrfilm av allting och köra in den där bak. Herregud alltså. Vad ska jag göra?
Jag vet inte om detta påverkat hennes lust, för vi har inte sex lika ofta längre, men hon säger att det är av andra orsaker. Hon är ofta väldigt trött efter jobbet och har ofta även något migränliknande symtom.
Vi har dock sex och hon njuter mycket av det då vi har det och säger varje gång att vi borde ha det oftare.
Du borde kanske välja dina sexpartners utefter dina sexuella preferenser i högre grad. Dejta och ha kontakt med intressanta män, men du behöver ju inte nödvändigtvis ligga med alla (ta det inte som att jag påstår att du gör det), utan låt dig ta tiden att lära känna dem mer och var lite mer kräsen i valet vilka du har sex med.
Att ge upp njutningen av sex, av att vara tillsammans med någon, den fysiska närheten och all annan glädje av umgänge verkar väl drastiskt och trist.
Jag tror du behöver hitta en annan väg, ett annat sätt, ett annat upplägg av umgänge, kanske mindre sexbaserat eller som fokuserar mer på annan fysisk närhet eller mer på din njutning eller vad som nu passar dig bäst och utefter det hitta mannen som passar in.