• PSDrömmaren

Gå ut och Ragga

Hej!
    Jag är fortfarande gift men min fru vill skiljas.
    Jag har ett problem med att jag har ett sexmissbruk.
    Dock har jag inte varit helt medveten om det och har endast under mitt förhållande med min fru velat ha sex med henne och ingen annan.
    Ska försöka skriva detta så faktabaserat som möjligt för att kunna få en rättvis bedömning.
    Jag och min fru har varit gifta i 10 år och har 3 barn.
    Vi har alltid haft mycket sex fram till för lite mer än 3 år sedan. 
    Då tappade hon intresset helt medan mitt intresse fortfarande fanns. 
    Jag försökte på många sätt locka tillbaka intresset, med att på olika sätt visa uppskattning göra romantiska saker, massage, middagar presenter.
    Inget fungerade.
    Pratade med henne om det här med sex och vårt förhållande kring det och att jag ville ha mycket och att hon inte ville ha något.
    Försökte även med att vi kanske kan testa något nytt eller göra något anorlunda
    vi hade sex kanske 4 gånger på / år och då försökte hon inte ens bli intresserad utan bad mig egentligen att snabba på så att jag fick komma..
    Vid ett tillfälle när vi pratade om det så sa hon till mig.
    Gå ut på krogen och ragga och så du får ligga för jag orkar inte.
    Jag sa att det finns inte i mitt intresse för jag vill att hon skulle få tillbaka intresset för mig.
    Till detta hör också att jag har gjort all markservice under denna tid.
    Någon månad gick och under det sista året så ville hon inte ligga sked och sova med mig, eller ligga i soffan och kramas och se på film, detta utan någon sexuell beröring, hon slutade även vilja pussa mig och sa att hon inte gillade det, Tidigare under vårt förhållande så kysstes vi mycket.
    Jag funderat mycket på detta som hon sa att jag skulle gå ut och ragga upp någon.
    Jag började chatta med bestämde en träff med en tjej för att ha sex. Jag hade ångest hela tiden och hade svårt att få upp den mycket för att jag inte ville men försökte, jag ville egentligen bara vara med min fru.
    Jag berättade detta för min fru och hon blev rosenrasande och vill nu skiljas.
    Fick även höra lite senare efter att jag erkänt.
    Min fru sa att hon hade via lite nya kompisar träffat en man som är singel.
    Hon har vid flertalet tillfällen åkt hem till honom och enligt henne suttit och pratat med honom under nätter, hon har erkänt att hon kommit hem vid 4-6 tiden på morgonen efter att hon varit hemma hos honom och pratat.
    Några säger till mig att hon har säkert gjort mer.
    Vad är era synpunkter på detta?

• Svar på tråden Gå ut och Ragga
  • Anonym (Exfru)

Min synpunkt är att hon tröttnat på dig eller förhållandet. Känslorna har svalnat. Först ville hon inte ha sex sen klarade hon inte ens av att pussas. Hon drömmer om den andre mannen. När du berättade att du varit på sexdejt såg hon sin chans att göra slut. Eftersom hon fick sex med den andre mannen JA det fick hon garanterat! Var hon inte längre sugen hemma.

Varför jag vet? För att jag har varit i din frus skor.

• PSDrömmaren
    Anonym (Exfru) skrev 2018-03-19 15:39:52 följande:

Min synpunkt är att hon tröttnat på dig eller förhållandet. Känslorna har svalnat. Först ville hon inte ha sex sen klarade hon inte ens av att pussas. Hon drömmer om den andre mannen. När du berättade att du varit på sexdejt såg hon sin chans att göra slut. Eftersom hon fick sex med den andre mannen JA det fick hon garanterat! Var hon inte längre sugen hemma.

Varför jag vet? För att jag har varit i din frus skor.

Tack för ditt ärliga svar.
    Det är den känslan jag har också. Men det känns också som att hon vill lägga all skuld på mig. 
    Det är jag som är boven i det här utåt nu och det känns inte kul.
  • Anonym (för jävligt)

Jag tycker din fru har behandlat dig för jävligt och att du samtidigt har slutat respektera dig själv och dina behov. Hon har tagit dig för given och du har ställt för lite krav på er relation av rädsla för att förlora henne. Ni borde ha pratat för längesen och haft en plan för hur ni skulle kunna förbättra saker emellan er och ifall det fanns tillräckligt med känslor från bådas håll. Din frus agerande tydde ju tydligt på att hon tappat attraktionen för dig.

Nu när du äntligen tog steget som din fru tidigare föreslagit och insisterat på så valde hon att vända sig helt emot dig och slussa över all skuld på dig trots att hon inte ville ha dig längre , så att hon skulle kunna med gott samvete släta över sitt eget beteende och lust för den andra mannen. Hon har säkert hoppats på att du ska hitta nån annan och göra slut med henne så att hon slapp och nu kan hon ju vara ett as och spela sårad när det är hon som i själva verket sårat dig oförlåtligt mycket.

Tyvärr tror jag inte det finns något annat val för dig än att bara gå därifrån med ryggen rak och fortsätta dejta kvinnor och försöka bygga upp dig själv och din självkänsla. Frun hade jag inte velat ha något med att göra för resten av mitt liv som kunnat behandla mig så illa och hänsynslöst. Hennes känslor är borta för dig sen väldigt länge och de kommer aldrig komma tillbaks högst troligt.

Tråkigt för dig verkligen. Förstår att du är riktigt ledsen och känner dig lurad, men även om det ser mörkt ut nu så kommer det att vända...det är jag säker på, men det kommer nog ta lite tid att bearbeta och komma över!

Svar på tråden Gå ut och Ragga