Inlägg från: Anonym (Veg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Veg)

Ni som äter billigt, vad äter ni?

Äter vegetariskt

• Anonym (Veg)
    Meebo skrev 2018-03-20 17:12:18 följande:

Vi äter mycet ris, pasta, spagetti, falukorv/korv, kyckling, köttfärs och köttbullar/pannbiffar som jag gör själv av köttfärs, gul lök och rivna morätter.

Ibland blandar jag ner en påse med blandade färskfrusna grönsaksblandningar från frysdisken typ Findus wok thai eller Green Grove brocoli/blomkål/morötter eller en burk majs.

Skulle jätte gärna vilja äta mer fisk men det är för dyrt då 4 små laxfiléer kostar 69-79kr för knappt 500gram här.

Äter också en hel del chips/godis och dricker läsk och massor med kaffe (ett halvkilos malet paket är typ en veckas kaffe) men vårt matkonto inkusive hygienartiklar (som bara måste köpas varannan månad) och kattmat/kattsand ligger på 2500-3100kr per månad.

Är 2 vuxna, en sjukpensionär och en jobbsökande+2 vuxna katter.

När jag åt kött fanns det ofta extrapris på lax för en laxsida på Willys, Ica, Coop eller Hemköp. Då kostar det 99kr för ett kg, det blir lite mer jobb med att dela om du inte kör hela sidan i ugnen, men det blir massor med mat!

Willys brukar dessutom ha extrapris på hel varmrökt lax. En del pill med ben och skinn dock
Svar på tråden Ni som äter billigt, vad äter ni?