• Äldre 21 Mar 14:53
    3844 visningar
    13 svar
    13
    3844

    Avgifter för magasinering vid vräkning?!

    HELLO!

    Mitt ex blir avhyst från min lgh imorgon och hans saker ska bli transporterade och magasinerade.

    Kruxet är att han är arbetslös och kommer inte kunna stå för denna kostnad själv, vilket då SÅKLART hamnar på mig.. Buuu

    Vet någon mellan tumme och pekfinger hur mkt den här bortforslingsavgiften kommer handla om? Det är en soffa, lite mattor och lådor med ren skräääp! Min handläggare säger att hon inte kan svara på det, så om det är någon som på ett ungefär kan säga någon summa? Rör det sig om en tusing eller flera tusen eller.....

    Annars känns det ju som att jag lika gärna kan ha skiten i förrådet i några månader å sen hiva det åt fanders själv! Jag kan och vill dock inte ha minsta kontakt med människan och vill han ha grejer då så har han rätt att hämta dem!

    Såatteeeee.. hjälp?

  • Svar på tråden Avgifter för magasinering vid vräkning?!
  • Äldre 21 Mar 15:30
    #1

    Några tusen i månaden brukar magasineringsavgiften vara på.

  • Äldre 21 Mar 15:49
    #2
    Salmiakk skrev 2018-03-21 15:30:21 följande:

    Några tusen i månaden brukar magasineringsavgiften vara på.


    Oj!! Såpass?! Ja men då har jag skiten hemma isf tills jag har rätt att slänga det. Får skicka ner nån annan som kan släppa in honom i förrådet om han ska ha nåt.

    Thank you!
  • Äldre 21 Mar 16:17
    #3

    Är det kfm som sköter transport och maganisering ?

  • Äldre 21 Mar 16:30
    #4
    Kjell2 skrev 2018-03-21 16:17:59 följande:

    Är det kfm som sköter transport och maganisering ?


    Ja det är det, dom kommer med flyttbil och magasinerar hans saker nånstans, jag vet inte var, i tre månader.. vill bara ha en fingervisning på kostnad som jag får slängt på mig. Buu!
  • Äldre 21 Mar 16:40
    #5
    Lilipili skrev 2018-03-21 16:30:09 följande:

    Ja det är det, dom kommer med flyttbil och magasinerar hans saker nånstans, jag vet inte var, i tre månader.. vill bara ha en fingervisning på kostnad som jag får slängt på mig. Buu!


    Men va, varför ska du betala??
  • Äldre 21 Mar 16:53
    #6

    Han är vräkt från din lägenhet, du bor alltså kvar och ni är inte vräkta tillsammans?

    Isf hamnar kostnaden enbart på honom.

  • Äldre 21 Mar 16:55
    #7

    Magisineringskostnader brukar vara ungefär lika höga som snören är långa.

  • Äldre 21 Mar 17:14
    #8
    +1
    Lilipili skrev 2018-03-21 16:30:09 följande:

    Ja det är det, dom kommer med flyttbil och magasinerar hans saker nånstans, jag vet inte var, i tre månader.. vill bara ha en fingervisning på kostnad som jag får slängt på mig. Buu!


    Har för mig att i så fall står kfm för kostnaden och kräver pengarav ditt ex. Dubbelkolla med kfm.
  • Äldre 21 Mar 22:23
    #9
    Decx skrev 2018-03-21 16:53:51 följande:

    Han är vräkt från din lägenhet, du bor alltså kvar och ni är inte vräkta tillsammans?

    Isf hamnar kostnaden enbart på honom.


    Eftersom Han inte kn pröjsa detta paket så faller det på sökanden, dvs Jag..
  • Äldre 21 Mar 22:24
    #10
    nevermind skrev 2018-03-21 16:40:41 följande:

    Men va, varför ska du betala??


    Han kan inte, han är arbetslös. Då blir det jag som sökande som får pröjsa kalaset :(
  • Äldre 21 Mar 22:25
    #11
    Decx skrev 2018-03-21 16:55:56 följande:

    Magisineringskostnader brukar vara ungefär lika höga som snören är långa.


    Haha om man har kardborreband då? ;)
  • Äldre 22 Mar 07:34
    #12

    Shuregard tar typ 800kr i månaden för 2 kvm.

  • Äldre 22 Mar 14:01
    #13

    Du borde ha rätt att avkräva honom denna kostnad, dvs skicka en faktura och om han inte betalar skicka den vidare för indrivning, vilket ger betalningsanmärkning. Men, såklart, är det ju en avgift för detta också som du då även bör ha rätt att lägga till hans skuld.

Svar på tråden Avgifter för magasinering vid vräkning?!