• Nykär15

Den stora ROSENROT-tråden

Jag har tagit rosenrot tre ggr och blivit gravid varje gång. Första blev mf efter en vecka, sen körde jag utan RR i tre cykler, men så tog jag det igen och blev gravid då med! Allt flöt på bra...men tyvärr stannade hjärtat i vecka 13 :( och sen fick jag massa strul... gjorde utredning dom visade för högt TSH som kan orsaka tidiga mf...tog 8 månader av operationer, mediciner mm innan jag till slut testade RR igen...och blev gravid igen, på ÄL som var på min 40-årsdag :)

Tog både Lutinus och Trombyl för att minska risken för mf och hade täta provtagningar på TSH och många ul... min lille skatt föddes i v 40 + 2, en frisk o fin pojke som nu är 9 månader!

Så jag vill ge er lite hopp, RR har funkat så bra för mig! Nu är jag sugen på att snart testa igen...ska bara få med sambon på tåget!

• Nykär15

Jag åt RR från mensens första dag till 1-2 dgr FÖRE ÄL, man ska inte äta dem på och över äl

• Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-13 13:01:22 följande:

TACK!! Jag tror helt klart på RR! Första försöket var då i maj som slutade i missfall så detta blir 5:e månaden. Hade ÄL som vanligt i juni. Sen smörjer jag med ProgesterAll krämen också som jag nu ska fortsätta med till ca v 12 sägs det.

Försöker du också bli gravid?

Smörj till v 14, då är du säker på att moderkakan tagit över helt :)
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-13 19:46:20 följande:

Tack, det ska jag göra eller ännu längre...?

Nej längre gör ingen nytta. Jag tog ju starka Lutinus vaginalt nu sist, och det är läskigt att sluta, men min gyn övertygade mig att det var helt onödigt att ta det längre...jag trappade ner, slutade inte tvärt. Körde nertrappning i kanske en vecka
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-14 13:26:29 följande:

Ok ja kan tänka mig det är läskigt att sluta... jag ska fortsätta till v 14 iaf, känns bäst :)

Ja gör det!

Jag är såååå sugen på en till, galet med tanke på vilken resa det var att få vår lilla son! Men vi får se, efter årsskiftet isf...och då kommer jag garanterat ta RR igen, men även E-vitamin, folsyra, järn, magnesium och multivitaminer som sist! Och blir jag gravid kommer jag ta Lutinus och Trombyl med!
  • Nykär15
    isabelle81 skrev 2018-09-14 22:19:06 följande:

Vad härligt! Hur många barn har ni? Detta blir mitt fjärde och min mans tredje :) min yngsta är 8 sen 11 och 16 snart ;) jag tar apotekets gravid-vitaminer men funderar på om det räcker då jag e vegan. Var inte det med de andra barnen...

Vi har tre barn nu :)

9 månader, 7 år och 10 år

Jag är lakto-ovo-vegetarian men äter mycket veganskt, minstingen är vegan pga allergier
  • Nykär15
    Marialinnea91 skrev 2019-04-20 02:10:47 följande:

Känner viss besvikelse över RR grejen, inte pos på något ÄL-test efter första gången jag provade. Viss skillnad i flytningarna men det är det enda. Har nån tips på när man ska sluta äta RR när man inte vet om man ens fått ÄL?

Vet du om du har äl? Normalt sett alltså...RR kan ju inte fixa allt tyvärr... jag hade annars slutat på dag 12-14 om jag inte visste.
  • Nykär15

[quote=79617512][quote-nick]Missempi skrev 2019-05-10 15:55:18 följande:[/quote-nick]Hej! Är det nån som fått mer/ fått igång ägglossnings-sekretet, alltså äggviteflytningarna när ni ätit rosenrot?

Eller rent av annat tips som kan hjälpa att få ägglossningssekret. Hade förr, men nu märks det knappt om ens inget...

Ha en fin helg! :)[/

Det kan bli mindre med åren, men räcker att det finns inne i tappen, där de ska simma :) Alla har inte så rikligt att det kommer ut så man ser det så att säga. Dock upplevde jag nog att det blev lite mer av RR. Men nu 1,5 år efter min minsting föddes har jag plötsligt väldigt rikligt vid äl. Men när jag blev gravid hade jag typ inget.

Sen finns det glidmedel som hjälper dem simma, vanligt medel kan vara sämre för dem och olja är inte bra...

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden