Den stora ROSENROT-tråden
Hej. Jag går med i tråden.
Jag och sambon försöker sen ett tag att jag ska bli med barn för första gången. Vi är strax under 30 båda två.
Jag är så ivrig och vill så klart att det ska ta sig direkt, men blir så nervös och stressad över allt man läser, skengravid har jag varit sen augusti, tar test efter test men får negativt. Har inte testat ägglossningstest än, så går bara på att jag tror att jag har äl. Sen vi började försöka har min mens blivit konstig. Är orolig att jag tänker för mycket och har rubbat allt. Fick mens i augusti enormt sent än vanligt i månaden. Plus att den var inte som den brukar. Den var typ bara torkat blod och höll på i knappt 2 dagar. Jag har alltid haft mensen runt samma tid i månaden, första halvan, i augusti var den näst sista veckan tror jag om jag inte minns fel. Och än har den inte dykt upp nu i september. Men jag får negativt, testade förra söndagen senast. Jag har så många konstiga känslor i kroppen. Jag är trött och mår illa en del. Har molvärk och stickningar. Känns inte som mensvärk aktigt. Jag upplever att det pulserar och pirrar i underlivet. Jag känner inte så mycket i brösten. Vill så gärna bli med barn men är rädd att det är fel på mig, då jag är ganska överviktig med. Jag har bökat äta folsyra sen en vecka tillbaka, då jag läst att det ska vara bra. Detta med rosenrot undrar jag lite över. Är det något jag kan behöva ta om det inte tar sig denna månaden? Förlåt för snurrigt meddelande. Tack på förhand ??