• Mezzy

Den stora ROSENROT-tråden

Hejsan! 
    Jag hoppar in här då jag tänkt prova äta rosenrot denna månad.

Vilket märke har ni ätit och vet ni om det spelar någon roll vilken man tar?
    Jag va på apoteket igår och de hade bara sitt eget märke så köpte det, det är Apoteket hjärtats rosenrot. Någon som provar den? 

När jag kollar på nätet så verkar Arctic roots vara den som är mest använd och den är klassad som läkemedel på apotekets hemsida och den jag köpte står som kosttillskott! Bör jag köpa arctic root istället? 

• Mezzy
    Sams skrev 2019-01-07 10:46:41 följande:
    Jag köpte Friggs på Ica vilket funkade utmärkt. Av den får man ta 1-2 tabl/dag. Jag provade först med 1 tablett utan att märka någon skillnad. Provade sen 2 tabletter varje morgon i ca 10 dagar med start på mensens första dag och blev gravid.
    Lycka till! 
    Tack för svar!
    Ja men då kanske det inte spelar någon roll vilken typ man tar. :) På dem jag köpt står det att man ska ta en tablett om dagen, men såg att det även stod på Friggs att man ska ta 1 st av dem med. Vart hittade du att man kunde ta 2 st? Hur många ml var Friggs tabletterna på? {#emotions_dlg.flower}
  • Mezzy

Är det någon som har mått riktigt illa av att äta rosenrot? Jag har nu flera gånger mått illa ca 30 min efter jag tagit den. Idag är det riktigt illa :(

Jag tar den tillsammans med magnesium, folsyra och idag en järntablett. Om det skulle ha någon betydelse.

• Mezzy

Fick fast gubbe på äl test imorse. Kan jag ta rosenroten idag då eller bör jag sluta nu? :) 

• Mezzy
    Jagerika skrev 2019-01-17 09:02:05 följande:
    Jag hade slutat! :)!
    Då gör jag det! :) 
  • Mezzy
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 18:16:37 följande:

Någon mera som provar denna cykeln? Är på äl+3 och väntar med spänning! Körde RR+Bisolvon :D

Jag provar för första gången denna månad med RR och bisolvon. Är på äl +11 och väntar också med spänning! :)
  • Mezzy
    Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 19:22:43 följande:

Åååh nej men jösses så spännande! Du borde testa!! Näää mel jag hade inte klarat o hålla mig från o testa. Vilken dag har du tänkt ta ett test? Hur mår du? Hur har dina symtom varit efter äl?

Kan bli att jag testar imorgon :)

Jag har galet ont i brösten och konstigt ont i livmodern och i blygbenet. Annars känner jag mig som vanligt!
  • Mezzy

Är det någon i tråden som upplevt att ni fått mycket starkare PMS av att äta rosenrot? 

Jag är både super irriterad och super känslig och börjar nästan gråta av ingenting och mina bröst tar kål på mig. De är inte bara ömma när jag rör dem utan det hugger och ilar i dem hela dagarna och det blir bara värre för varje dag som går. De började va ömma vid äl men har, som sagt, blivit mkt värre. 

Har bim på fredag el lördag och har inte haft såhär tidigare. Tog ett test idag och det va negativt så är nog inte gravid. 

• Mezzy

Någon här som fått mellanblödning av RR? 

Jag åt RR förra månaden och fick min mens förra fredagen och den varade till söndagen ungefär. Hade mkt rikligare mens denna månad (har haft extremt lite tidigare månader så denna va nog mer normal). Men igår fick jag som rosa flytningar och idag blöder det. Inte lika mkt som mens men ändå. Har aldrig haft så tidigare. Har även galet ont i svanken och som en värk i hela bäckenet. 
    Kan tillägga att jag äter mkt starkare RR denna månad. 

Blir nu orolig att RR har ändrat om hela min cykel. Någon som känner igen sig? 

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden