Inlägg från: Anonym (I väntan på att bli fler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I väntan på att bli fler)

Den stora ROSENROT-tråden

Hej!

Jag har läst igenom hela tråden och blev inspirerad av alla som plussat efter RR. Jag har relativt kort luthealfas ca 10-11 dagar jag skulle inte ha nått emot om den blev längre. Tror mig inte känna min äl heller. Vet bara att jag får stegring när jag gör tester. Har aldrig flytningar så att bygga broar är svårt det me. Blir lite nervös av att testa för att jag ser att många har fått kortare cykler och jag vill inte ha det eftersom de redan är ganska korta (24-26 cd). Nån med normal eller kort cykel som blivit hjälpt av RR?

Sams skrev 2019-01-02 16:07:00 följande:
    Det låter lite som det var för mig. Cykel på 25 dagar och lutealfas på 11-12 dagar. Jag fick också stegring på tester och temp men inget äl-sekret. Min förhoppning var att få äl tidigare och på så sätt få längre lutealfas. Alltså att cykeln skulle ligga kvar på minst 25 dagar. Till min besvikelse kom äl inte tidigare men jag fick äl-sekret och positiva tester. Det var först då som jag insåg att jag förmodligen inte har haft äl tidigare utan den konstanta molvärken troligen berodde på att kroppen inte lyckades släppa något ägg. Trots att vi missade äl med flera dagar så blev jag gravid den månaden så mig hjälpte RR även om det inte var på det sätt jag trodde det skulle hjälpa till

Å vad fantastiskt det låter! Men du fick behålla din cykellängd iaf så att den inte blev kortare? Jag har aldrig flytningar varken före, under eller efter äl så jag ska börja med bisolvon också eftersom det förhoppningsvis stimulerar flytningarna.

Nu är Apotekets egna märke inhandlat, eftersom den va starkare än förpackningen med artic root som dom också hade så vågar jag nog inte ta mer än en om dagen när det blir dags. 

Mensen borde kommit igår men lyser med sin frånvaro. Gravtestet var negativt så jag väntar på att den kommer rinna till vilken stund som helst så nu är jag förberedd med tabletterna iaf! Skrattande

Mensen kom igår kväll och idag har det runnit som aldrig förr! Nu är jag peppad på att köra igång med min RR och bisolvon! Får se om det blir nått plus i februari ????

Anonym (Första försöket) skrev 2019-01-28 18:16:37 följande:

Någon mera som provar denna cykeln? Är på äl+3 och väntar med spänning! Körde RR+Bisolvon :D

Jag har tatt RR och bisolvon denna cykeln. Är på Äl +4. Kommer ta ett test på Äl +9 och sen ett på BIM. Hoppas så på att det ska ta sig denna månaden Glad
    mangon skrev 2019-01-31 20:09:48 följande:

1 eller 2 tabletter per dag. Vad kör ni på?

Eller vad rekommenderar ni?

Jag var alltid haft en regelbunden cykel.

Äl på dag 12 och mensen kommer på äl+14

Kör på rosenrot forte.

Jag tog 2 x 200g rosenrot om dagen och 1 bisolvon. Men vet inte än om det funkat eller inte. Har BIM tisdag eller onsdag nästa vecka.

mangon skrev 2019-02-08 22:53:53 följande:

Kanske småäcköig fråga haha. Men började med rosenrot för 9 dagar sedan.

Har ju haft diarré i 2 dygn. Inga andra symptom förutom extra trött.

Kan det vara biverkning av rosenrot? Ärlig ätit förut?

Någon som varit med om samma?

Jag har IBS så min mage är aldrig "normal" så vet tyvärr inte vad som beror på vad. Men generellt är jag inte sämre än vad jag brukar vara. 

Testa att hålla upp med RR i några dagar och se om det blir bättre? Om du blir bättre så är det troligen att magen och rr inte går bra ihop.

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden