• trogott

Den stora ROSENROT-tråden

Hej! Tror jag har gått igenom hela tråden men vid olika tillfällen. Har en fråga jag inte hittat svar på. Jag har börjat med RR denna cykeln, är nu på dag 5. Vi har inte möjlighet att försöka denna ÄL utan det blir nästa. Valde ändå att börja denna cykeln för att se hur det funkar, och ifall det inte ger lika bra effekt första gången. Jag skulle också vilja korta min cykel för att det faktiskt ska tajma med när min resa är bokad för att träffa mannen nästa gång. Det såg bra ut för några månader sen men sen har varje cykel plussat på några dagar och helt plötsligt ligger ägglossningen efter min inplanerade resa!

Jag hoppas att RR ska korta både denna och nästa cykel som det gjort för många. Men min fundering är huruvida jag ska sluta vid ägglossning denna gången även om vi inte försöker? Då behöver jag ju inte tänka på något foster. Skulle man få bättre effekt (kortare cykel) om man fortsätter efter ägglossning genom hela cykeln eller är det tvärtom att det då inte ger något resultat för fertiliteten utan man bara blir piggare etc? Hoppas det är någon som vet! 

Svar på tråden Den stora ROSENROT-tråden