• BuoBä

Varför har du gjort IVF?

Jag har bara en äggstock och en fungerande äggledare, och opraktiskt nog sitter de på olika sidor. Så även fast jag har regelbunden ägglossning av mig själv så är chanserna att bli gravid naturligt ganska små.

Vi fick till slut vårt ivf-barn för 2 år sen.

• BuoBä
    Ida3434 skrev 2018-04-03 19:38:41 följande:

Har ni några erfarenheter kring Letrozol? Jag ska påbörja min tredje kur snart med dubbel dos Letrozol. Jag får ägglossning men det blir ingen graviditet.

Står i kö till ivf, men borde inte dubbel dos fungera förr eller senare eftersom jag får äl? 

Även om du får ägglossning är det väldigt mycket mer som ska klaffa, så att du inte blivit gravid på 2 försök är inte konstigt alls. Man säger ju att upp till ett år är fullt normalt för par utan fertilitetsproblem.

Men har ni inga andra (oupptäckta?) svårigheter är det klart att du kan bli gravid av att fortsätta med Letrozol, även om det tar ett antal kurer.

Inte ens ivf funkar varje gång, men eftersom man då med säkerhet vet att ägget är befruktat så är det ett moment mindre som kan gå fel och därmed ökar chansen.
Svar på tråden Varför har du gjort IVF?