• Anonym (Unni)

Är min kille inte över sitt ex? Dålig känsla

Vart tsm med min kille några mån o behöver råd.

Har precis fått veta att han kontaktat sitt ex och nämnt en grej om en artist de sett gemensamt på konsert, inga frågor och det var ingen lång text men ändå. Hon svarade artigt tillbaka och såvitt jag vet har de ingen konversation nu.

Men. Hon gjorde slut med honom ganska abrupt och jag vet i efterhand att han var rätt knäckt efter detta och bara någon vecka efteråt började han uppvakta mig och var snabb me o fråga om vi skulle bli tsm offentligt, jag märkte också att han lade upp grejer vi gjorde på FB offentligt och liksom överdrev allt... och gör fortf, ungefär som att han vill att hon ska se? Han använder också uttryck som man tydligt kan se kommer från henne. Tänkte först att de var romantiskt och spontant men känner i efterhand att jag är ett rebound?

jag vet också att han har en spellista på Spotify från tiden med henne och grejer de gjorde och han har inget sånt med mig och låtarna handlar utan tvekan om henne. När han gjort nya spellistor så handlar det mycket om olycklig kärlek, still got the blues typ.

Han hade också dom två som omslagsbild men har aldrig visat upp mig på samma sätt fast vi vart tsm längre nu.

Har också fått veta att han kontaktade henne medan vi precis börjat dejta men som hon aldrig svarade på ungefär som att dubbelkolla om hon verkligen inte var tillgänglig innan han gick vidare me mig o nu känns det som han gör det igen med o ta ny kontakt alldeles nyligen. Vi har en gemensam nära vän som känner både honom o mig o henne men jag känner inte henne alls o såvitt jag kan se har hon ingen ny kille. Är jag nojig?

• Svar på tråden Är min kille inte över sitt ex? Dålig känsla
  • Meriall

Det låter som att du var en rebound ja men det betyder ju inte att hans känslor för dig inte kan bli riktiga med tiden och att han kan komma över exet.

• Meriall

Det låter som att du var en rebound ja men det betyder ju inte att hans känslor för dig inte kan bli riktiga med tiden och att han kan komma över exet.

• Anonym (Unni)
    Meriall skrev 2018-03-22 07:00:36 följande:

Jo men varför kontaktar han henne nu igen o hur länge ska jag vänta på han isf?
  • Meriall
    Anonym (Unni) skrev 2018-03-22 07:35:18 följande:

Vad säger han själv om det? Att han vill vara vän med exet eller vad?
  • Anonym (Minna)
    Anonym (Unni) skrev 2018-03-22 07:35:18 följande:

Ja du var (är?) en rebound och tyvärr borde han varit singel ett tag efter henne för att kunna gå vidare fullt ut med någon annan.

Kanske blir han kär i dig ?på riktigt?, kanske träffar han någon annan. Hur länge du orkar vänta är ju upp till dig, men han har inte kommit över henne än iaf, det är helt klart.
  • Anonym (Unni)
    Meriall skrev 2018-03-22 07:41:06 följande:

Vad säger han själv om det? Att han vill vara vän med exet eller vad?

Han vet inte att jag vet
  • Anonym (Cs)

Hej!

Det var lite oklar situation. Jag skulle också bli misstänksam. Kanske prata med honom om det? Du måste ju veta vad han egentligen känner för dig. Det kan även vara svårt att komma över sitt ex. Jag har en gång gått vidare från ett förhållande ganska snabbt. Först gick det bra sen insåg jag att jag saknade mitt ex ( som jag har ert barn ihop så vi sågs).

Efter mkt strul så höll inte nya förhållande, jag avslutade det. Jag började dejta mitt ex och hade svårt att bestämma mig om jag ville vara ned honom. Vi hade ju problem det ör därför vi separerade.

Så för att komma till slutet så höll det inte med mitt ex, det ör svårt att börja om speciellt som han var oseriös och även om det fanns känslor höll det inte.

Idag är jag förlovad o sambo med en snäll kille som älskar mig mkt. Jag får säga att jag är nöjd med hur allt ör nu.

Så omdu har känslor för den gör killen så är det bea att tar reda på hans känslor till dig. Det verkar som om Hans ex inte bryr sig om honom.

Lycka till

• Anonym (mmmm)

Prata med honom! Att folk är så rädda för att kommunicera är mig en gåta faktiskt. Inte bara i den här tråden utan massor av trådar handlar om just detta, istället för att faktiskt bara sätta sig en kväll och prata. 
    Du behöver inte säga att du känner till konversationen. Du kan säga att du ett tag gått runt och haft känslan av att han kanske inte släppt sit ex helt, att det "är" nåt och att du vill prata om er relation.

• Anonym (Unni)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-03-22 08:56:25 följande:

Prata med honom! Att folk är så rädda för att kommunicera är mig en gåta faktiskt. Inte bara i den här tråden utan massor av trådar handlar om just detta, istället för att faktiskt bara sätta sig en kväll och prata. 

Du behöver inte säga att du känner till konversationen. Du kan säga att du ett tag gått runt och haft känslan av att han kanske inte släppt sit ex helt, att det "är" nåt och att du vill prata om er relation.

Det har jag faktiskt gjort, men han förnekar det och överöser mig med kärleksförklaringar och hur mkt jag betyder för honom. Men känns liksom inte så, varför då kontakta exet och liksom vara bekräftelsesökande i annat med.
  • Anonym (Unni)
    Anonym (Unni) skrev 2018-03-22 08:59:34 följande:

Det har jag faktiskt gjort, men han förnekar det och överöser mig med kärleksförklaringar och hur mkt jag betyder för honom. Men känns liksom inte så, varför då kontakta exet och liksom vara bekräftelsesökande i annat med.

Det är som att han inte ens ser det själv liksom. Som att han förnekar även sig själv o sina känslor känns de som
  • Anonym (A)
    Anonym (mmmm) skrev 2018-03-22 08:56:25 följande:
    Håller med
  • Meriall
    Anonym (Unni) skrev 2018-03-22 09:00:47 följande:

Det är som att han inte ens ser det själv liksom. Som att han förnekar även sig själv o sina känslor känns de som

Mycket möjligt att han förnekar det själv. Du kan ju försöka ta upp det och säga tex att något av dina ex vill vara vän (eller en kompis ex med kompisen) och hur känner han kring att vara vän med ex i allmänhet? Och kanske att du tycker det är svårt för ibland kan man ju ha känslor kvar som man tror man är över som kan flamma upp om man fått kontakt. Liksom ta upp ämnet och höra hur han tänker. Du kan ju tex säga att du hade varit orolig för det om han var vän med hans senaste eftersom det var så kort tid sedan det tog slut. Se om han berättar att de har kontakt.
Svar på tråden Är min kille inte över sitt ex? Dålig känsla