Vi som börjat med fertilitetsutredning
Hej!
Är den här tråden fortfarande aktiv? Jag och min sambo påbörjade utredning nu i september. Har försökt bli gravid i drygt ett år. Sitter här och är helt knäckt nu då jag känner att mensen är på gång, hade hoppats på att bli gravid så vi slapp gå vidare i utredningen. Vi ska på återbesök i oktober och innan det ska jag och sambon ha tagit blodprover/spermaprov som ska analyseras. Jag känner att tankarna på att bli gravid håller på att ta över. Vill inte träffa gravida kompisar eller kompisar som har barn, jag kan inte fokusera på jobbet, jag vill helst bara vara hemma och googla på symtom eller läsa massa trådar på fl. Tror jag håller på att bli knäpp... :(
Bra tråd, hoppas den inte dör ut! Vi påbörjade vår utredning igår, med prover. Det kändes lite hastigt, för ingen pratade med oss utan det var bara provtagning, snabbt in och ut. Jag hade så många frågor som jag ville ställa men jag antar att jag får ta dem om två veckor när vi ska komma tillbaka på läkarbesök och undersökning med mera. Hur går det för er som inte skrivit på ett tag?
Jojohanna, jag känner precis som du, det är det enda jag tänker på! Har svårt att fokusera på annat. Och den där känslan när mensen är på gång är den värsta :( Jag är på slutet av min nu, men var också helt sänkt för några dagar sen. Skickar lite pepp! <3