Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Dejta en ung kille

Hej!

Jag är ensamstående sen ett antal år och det var ganska längesen jag hade något förhållande eller ens dejtade. För några månader sedan lärde jag känna en kille genom att vi är aktiva i samma förening. Jag kände direkt att vi "klickade" personlighetsmässigt, att vi har samma humor och är bekväma i varandras sällskap. Med tiden har det kanske blivit lite flirtig stämning mellan oss, men svårt att sätta fingret på. Det har liksom inte hänt något mer så.

Hittills har vi bara umgåtts på föreningens aktiviteter och skrivit lite meddelande på Facebook, men det har inte varit mer än på kompisnivå. Han frågade mig dock om jag vill gå på bio på fredag och jag tackade direkt ja eftersom det var en film vi pratat om och som jag gärna vill se.

Nu till mitt problem. Han är UNG. Jag tänker inte på det, men utifrån ser det ju ut som en mamma som går på bio med sin son... Hur ska jag göra? Har ni andra några erfarenheter? Borde jag backa undan? Eller se vart det kan leda?

Hälsningar förvirrad tant eller nykär som en tonåring?

• Svar på tråden Dejta en ung kille
  • Anonym (Lisa)
    Bjoer skrev 2018-03-22 09:57:23 följande:

Alltså, hur ung? 18 och över så är det väl inga problem antar jag. Skit i hur det ser ut.

Han är 22. Jag är 46.
  • Anonym (Lisa)
    BertilB skrev 2018-03-22 10:00:17 följande:

Sluta bry dig om vad andra eventuellt tänker om DINA handlingar och göromål.

Det är väl din ensak? Eller?`Vad spelar det för roll vad andra har för åsikter om hur gammal/ung ditt biosällskap är? Och även om det utvecklar sig till något mer än bara ett biobesök så ska väl inte andras åsikter styra vad du egentligen vill? 

Vad har du för trösklar och spärrar kring vad som är lämpligt/görligt som ens gör att du tvekar inför detta? Känns det rätt så kör bara! 

Jo, du har väl egentligen rätt. Svårt att inte fundera på hur det kommer kunna utveckla sig på sikt dock och hur omgivningen ska reagera.

Någon som har erfarenhet av relationer med stor åldersskillnad?
  • Anonym (Lisa)
    taquine skrev 2018-03-23 10:37:54 följande:
    Ja, du borde backa undan. Nu verkar ju gumsjukan breda ut sig lika mycket som gubbsjukan, men tänk dig själv att din son /dotter kom dragandes med någon som är äldre än dig själv.
    Jag hade aldrig tyckt det varit ok om mina barn gjort detta. Sedan hade de fått vara hur myndiga som helst. Att gjorde jag något fel om de fått dessa mammy/daddy issues.

Vad skulle du få ut av det hela förutom att antagligen bli till åtlöje i din krets av kollegor/bekanta /vänner och det skulle pratas om dig?

.
    Jag skulle ärligt talat inte bry mig om åldern på mina barns eventuella partner. Eller det är inte riktigt sant, för jag skulle ju förstås tänka på om det minskade chansen för dem att skaffa familj och så...

Vad jag skulle få ut av det är väl ganska självklart? Jag tycker han är trevlig, charmig och väldigt rolig att umgås med.
Svar på tråden Dejta en ung kille