Inlägg från: Hanky Panky |Visa alla inlägg
  • Hanky Panky

Några matvanefrågor

1a: Äter du/någon i din familj bröd? Ibland, annars mest knäckebröd
    1b: Vilka måltider äter du bröd till? Äter brödet jag får när jag köper sallad på pizzerian, och om jag gör toast.
    1c: Äter du olika slags bröd till olika måltider? Vilka? Ljust rostbröd till toast. Se ovan.
    1d: Bakar du någonsin bröd? Nej
    1e: Om du har bredbart pålägg på brödet, har du då även smör på? Nej det behövs ju inte.

2a: Äter du/ni frukt och/eller bär? Frukt ganska ofta. Bär bara i drinkar.
    2b: Vilka är de 3 vanligaste frukterna/bären hemma hos dig? Äpple, päron, citrus efter säsong
    2c: Vad brukar du tänka på när du köper frukt och/eller bär? Ingenting. Köper bara det jag blir sugen på

3a: Dricker du kaffe eller te (eller båda)? Bara te
    3b: När/till vilka måltider? Till frukost och kvällsmat
    3c: Hur tillagar du kaffe och/eller te? Oftast bara vattenkokaren och tepåse. Ibland löst te i tekanna
    3d: Vilken sorts kaffe och/eller te dricker du? (ex mellanrostat kaffe eller rött te osv) Dricker enbart grönt te och örtte.

4a: Köper du konserverade eller frysta grönsaker och örter? Bara frysta
    4b: Omja, vilket väljer du helst, konserverade eller frysta? Frysta av gammal vana. 

5a: Om du måste välja, vill du helst ha chips, saltade nötter eller popcorn? CHIPS!
    5b: Vilka 3 chipssmaker är dina favoriter? Estrellas grill, OLW lättsaltade och något med dillsmak.
    6: Du ska bjuda en liten grupp barn på glass från ett storpack. Väljer du (specifiera gärna smak)
    A:GB Big Pack, Päron, jordgubb, vanilj är jag uppväxt på, så det blir det nog nu också
    B: GB Gräddglass stor eller rund
    C: Sia 1.5 liter, 
    D: Triumfglass
    E: Annat glassmärke i storpack, nämligen.....

Svar på tråden Några matvanefrågor