Några matvanefrågor
1a: Äter du/någon i din familj bröd? Ja.
1b: Vilka måltider äter du bröd till? Frukost i första hand.
1c: Äter du olika slags bröd till olika måltider? Vilka? Till frukost äter jag mörka surdegsbröd av olika slag. Till middag händer det att jag äter t.ex. baguette, ciabatta och liknande.
1d: Bakar du någonsin bröd? Nope.
1e: Om du har bredbart pålägg på brödet, har du då även smör på? Nej.
2a: Äter du/ni frukt och/eller bär? Ja.
2b: Vilka är de 3 vanligaste frukterna/bären hemma hos dig? Apelsin, äpple och blåbär.
2c: Vad brukar du tänka på när du köper frukt och/eller bär? Priset, och oftast vill jag ha ekologiskt.
3a: Dricker du kaffe eller te (eller båda)? Te, inte kaffe.
3b: När/till vilka måltider? Frukost. Ibland på kvällen.
3c: Hur tillagar du kaffe och/eller te? Kokar vatten i kastrull.
3d: Vilken sorts kaffe och/eller te dricker du? (ex mellanrostat kaffe eller rött te osv) Oftast vitt te.
4a: Köper du konserverade eller frysta grönsaker och örter? Jag köper ofta frysta grönsaker.
4b: Omja, vilket väljer du helst, konserverade eller frysta? Frysta!
5a: Om du måste välja, vill du helst ha chips, saltade nötter eller popcorn? Chips.
5b: Vilka 3 chipssmaker är dina favoriter? Svenska lantchips med gräddfil- och löksmak, bjäre med salt- och vinägersmak, dillchips.
6: Du ska bjuda en liten grupp barn på glass från ett storpack. Väljer du (specifiera gärna smak)
A:GB Big Pack,
B: GB Gräddglass stor eller rund
C: Sia 1.5 liter,
D: Triumfglass
E: Annat glassmärke i storpack, nämligen..... Kan inte riktigt svara på detta. Konsumerar inga mjölkprodukter själv så skulle antagligen inte köpa till andra heller, och finns väl inga mjölkfria storpack såvitt jag vet. Har dessutom organiserat mitt liv så att jag aldrig ska behöva befinna mig med en grupp barn.