5 htp
Det säljs fortfarande i hälsokostbutiker i Sverige.
Jag har använt det i drygt ett år och tycker det funkar bra. Testade att byta ut det snri-preparat jag åt innan mot det och fick lika bra effekt men slapp biverkningarna.
Det säljs fortfarande i hälsokostbutiker i Sverige.
Jag har använt det i drygt ett år och tycker det funkar bra. Testade att byta ut det snri-preparat jag åt innan mot det och fick lika bra effekt men slapp biverkningarna.
Eftersom det är olagligt att sälja 5-HTP i Sverige vore det intressant om du kunde skriva vilka affärer som tillhandahåller substansen.
Sen säkert 5 - 10 år tillbaka, kanske mer. Varför det är så handlar troligtvis om att man kan använda det i framställning av olika typer av psykedeliska substanser som riktar sig mot frisättning av serotonin.
Det är inte olagligt för dig att inneha eller använda substansen men eftersom 5-HTP är läkemedelsklassad får den inte säljas av andra än licenserade apotek i Sverige. Köper du via internet är det oftast utländska företag du köper ifrån och då kan tullen ta detta i beslag.
Sen är 5-HTP inte direkt farlig att inta som människa. Staten sätter därför inte in större resurser att upprätthålla lagen, så vissa väljer att fortsätta sälja substansen utan repressalier.