Garderobsfrågor. Antal och storlek?
Vad innebär den optimala garderobsförvaringen enligt er? Är det en egen walk in closet för varje sovrum? Är det en garderobsvägg? Hur mycket yta anser ni att föräldrar respektive barn behöver för sina garderober? På många moderna planlösningar är det typ en enda garderob i varje barnrum medan föräldrarna har en garderobsvägg eller en walk in closet. Räcker det för barnen? Är det smart att sprida ut garderoberna i varje rum så all tvätt ska till olika ställen eller är det bästa egentligen att ha en megastor garderob för alla precis bredvid tvättstugan? Eller funkar den lösningen rent praktiskt dåligt för alla som ska och hämta sina kläder där?
Vi har en garderobsvägg i föräldrasovrummet med 5 standardgarderober (jag 3, maken 2) vilket jag kan tycka är i minsta laget. Barnen har en gemensam mindre walk in closet som motsvarar ca två standardgarderober var. Det funkar rätt bra utrymmesmässigt. Sen är det så klart rätt opraktiskt att springa runt med ren tvätt på olika ställen istället för att ha den samlad.
Jag är nyfiken på vad ni andra har för erfarenheter samt vad ni tycker är det optimala för er.