• THelin

pos test 1 vecka efter blödning började

ska försöka förklara,    den 14/3 tog jag ett negativt grav test varpå mensen hoppade igång dem 16/3 inge konstigt men efter att ha blött i 7 dagar tog jag ett nytt test 22/3 som visade ganska starkt pos!? skummt... dagen efter tog jag ett till test varpå det var något svagare ja inge konstigt om det är ett missfall men idag vid 14:30 tog jag ett nytt då jag har sån konstig värk i magen, slutade blöda igår bara lite brunt på pappret, men till testet! jag höll mig i ca 2,5 timme och jag tycker testet var starkare än det första jag tog den 22/3? kan det bli så? eller är det bara min kropp som inte hunnit reagera på att den är gravid innan jag började blöda? konstigt att det visar neg  men sedan pos en vecka efter att jag börjat blöda.. lägger in bilder här om jag lyckas annars lägger jag dem på min sida

de översta är från den 22 och det under idag 24e

kan tillägga att jag självklart ska ringa en bm om testerna fortsätter visa pluss så jag får kolla upp att inget är fel! :)

• Svar på tråden pos test 1 vecka efter blödning började
  • THelin

Testerna ökar i styrka, de översta är 22a de i mitten den 24e och längst ner idag. Vid lunch

• Anonym (Femman)

Min mamma hade som vanlig mens tills hon var i sjunde månaden när hon väntade mig.

Nu säger jag inte att det är så i ditt fall men det finns de som blöder som vanligt när mensen borde komma trots de är gravida, ovanligt ja men det förekommer.

Kontakta mödravården och prata med en barnmorska så får du iaf kollat upp hur allt står till.

• Anonym (Puh)

Testa igen om en vecka.

• Anonym (!!)

Hormonerna ligger kvar även efter missfall. Ibland i flera veckor.

Olika styrka samma dag beroe på hur mycket du druckit och hur lönge su hållit dig.

Det kan också ha varit implantationsblödbing men det beror på hur din cykel ser ut.

Du kan också vara gravid. Många får mens trots att de äe gravida.

Du får testa en gång per dag. Endast morgonurinen. Då kan man jämföra för då är urinet lika koncentrerat vid varje provtillfälle.

• THelin

Ringde in idag men kom inte fram utan de skulle ringa upp i morgon efter 11, något starkare test idag igen ska köpa mig ett cb digital o ta med för att få ett hum om veckor och sen hoppas jag får komma in snarast för en undersökning !

• THelin

Nu är det typ över en vecka sedan jag slutade blöda och testade idag igen ännu starkare?

När jag ringde i tisdags fick jag till svar att jag skulle vänta en månad testa igen och sedan höra av mig! Känns inte så kul att behöva gå o inte veta vad det är som händer :o

• Anonym (!!)

Testet blir ju bara starkare. Då är du ju gravid.

Mycket märkligt att du inte får komma in med tanke på blödningen.

• THelin

Blir lite nojig i tisdags tog jag ett clearblue digital som visade 1-2 idag söndag tog jag ett till i hopp om att det skulle visa mer men fortfarande 1-2 vet att de inte fått exakt en vecka mellan men ändå ???? hoppas verkligen att det antingen bara va ett rent missfall eller en normal grav eftersom jag uppenbarligen inte får någon hjälp av vården ????

• Anonym (!!)
    THelin skrev 2018-04-01 07:59:02 följande:

Blir lite nojig i tisdags tog jag ett clearblue digital som visade 1-2 idag söndag tog jag ett till i hopp om att det skulle visa mer men fortfarande 1-2 vet att de inte fått exakt en vecka mellan men ändå ???? hoppas verkligen att det antingen bara va ett rent missfall eller en normal grav eftersom jag uppenbarligen inte får någon hjälp av vården ????

CB D räknar mängd hcg för standardkvinnan. Två kvinnor som är lika långt gångna kan få olika veckor beroende på att de har olika hög halt hcg i kroppen.
Svar på tråden pos test 1 vecka efter blödning började