• Anonym (Pcos)

Hårborttagning vid Pcos

Hur tar ni, som har pcos och mycket hår, bort allt?

Någon som har problem med hår i ansiktet? Hur tar ni väck det? Jag är livrädd för jag har börjat raka och epilera i ansiktet och jag får göra det varje dag.

Några tips och råd?

:(

• Svar på tråden Hårborttagning vid Pcos
  • Anonym (Tezz)

Följer då jag har samma problem.

Brukar rycka med pinsett men det tar lång tid. Fördelen är att man inte måste göra varje dag som vid tex rakning.

Skulle hellre ha ett bättre sätt och har funderat på hårborttagning med laser men vet inte om det skulle gå.

• Anonym (Pcos)

Jag kör hemmalaser en gång per vecka och ska göra det ca 10 ggr och utvärdera. Hoppas på en förbättring.

Jag har lärt mig ta bort med tråd även , men det är för mkt och för grovt.

Fler med liknande problem?

• Anonym (Åj)

Har inte pcos (eller rättare sagt: har inte kollat upp det) men ganska mycket ansiktsbehåring som jag verkligen har komplex över. Tidigare brukade jag plocka med pincett men det var så tidskrävande och huden blev bara irriterad och aldrig fin så försökte sluta. Ett tag tog jag inte bort håret alls men tyckte tyvärr att jag var så ful då (det är ju inte fult egentligen, men jag har inte lyckats lära mig att tycka om det) så började igen. Nu använder jag mest vaxremsor från Veet och försöker att inte plocka mellan vaxningarna så att huden får vila, men det går väl sådär. Det jobbiga är ju att det växer ut så fort och syns tydligt igen... och huden är fortfarande inte så fin men väntar på att det ska bli bättre om jag får in en bättre rutin.

Har ibland funderat på att göra någon permanent borttagning på salong men det är ju så dyrt, och tänk om det inte fungerar på just mig.

• Anonym (Fur baby)

Jag har gjort diatermi på salong för ansiktet och hemlaser för resten av kroppen. Har funkat bra för mig.

• Anonym (Myfiken)
    Anonym (Fur baby) skrev 2018-03-25 17:39:50 följande:

Jag har gjort diatermi på salong för ansiktet och hemlaser för resten av kroppen. Har funkat bra för mig.

Vad för hemlaser? Märke? Pris?
  • Anonym (Pcos)

Tog det lång tid med diatermin? Var det enstaka hår eller mkt? Vad kan det kosta?

Också nyfiken på vilken hemlaser du använde :)

• Anonym (Fur baby)
    Anonym (Myfiken) skrev 2018-03-25 20:21:13 följande:

Vad för hemlaser? Märke? Pris?

Jag har använt två olika Silk?n Flash n Go ($200) och Braun Silk Expert ($300). Silk?n är starkare men man måste köpa refills. Båda är bra men Braun är lättare att använda och tystare och Silkn? starkare och effektivare. Tycker båda är bra. Efter två år och varannan veckas användande är jag 95% hårfri överallt.
  • Anonym (Fur baby)
    Anonym (Pcos) skrev 2018-03-25 20:28:50 följande:

Tog det lång tid med diatermin? Var det enstaka hår eller mkt? Vad kan det kosta?

Också nyfiken på vilken hemlaser du använde :)

Höll på med diatermi ett par år. Vet inte vad det kostar i Sverige, jag bor i USA. Det är definitivt billigare med laser. Skulle göra det först och sedan gör diatermi på det som blir över. Lycka till!
  • Anonym (Åj)
    Anonym (Fur baby) skrev 2018-03-25 21:21:49 följande:
    Höll på med diatermi ett par år. Vet inte vad det kostar i Sverige, jag bor i USA. Det är definitivt billigare med laser. Skulle göra det först och sedan gör diatermi på det som blir över. Lycka till!
    Försvinner håret permanent snabbare med diatermi, fast det är dyrare att göra det? Eller går det i typ samma takt med båda?
  • Anonym (Åj)

Har någon testat depilar och vet om det fungerar bra?

Svar på tråden Hårborttagning vid Pcos