• Anonym (Ts)

Störig äldre kvinna stjäl våra män >:/

Jag läser på universitet i en klass där vi är nästan enbart unga tjejer och killar typ 20-23 år. Och så denna äldre kvinna som är 35-40 nåt.

Hon är gift och har barn men har ett öppet förhållande så de kan ligga/ha relationer med andra.

Hon är så på killarna i klassen och jag stör mig på hennes beteende och fattar inte hur hon tänker. Hon kanske vill vara yngre än hon är. Hon ser inte ut som 40 men det syns ändå helt klart att hon är äldre än oss. Hon har en del gäddhäng på armarna och lite rynkor i ansiktet och ett stort ärr på magen från ett kejsarsnitt. Hon är också blonderad kanske för att se yngre ut.

Trots att hon har små barn (tror de går på dagis) så är hon med på alla fester och utgångar med klassen som är kanske 1-2 ggr i månaden. Hon festar hårt och blir ganska så full (blir ju vi också för vi är studenter men vi har inte barn!) och klänger på alla killarna och tar gärna foton på sig själv och dem tex när hon kramar dem eller klänger och så lägger hon upp på facebook.

Hon hånglar gärna med killar och verkar alltid ha en 'toyboy' på sidan av, då ofta nån i klassen. Killarna verkar gilla henne fast hon är slampig för hon är bra på att ge dem uppmärksamhet.

Tex var hon på en kompis till mig men han var inte intresserad så då bytte hon till en annan som hon hade länge, kanske ett år och tom tog hans oskuld! Sen gick hon vidare (han säger att det var gemensamt beslut för hon var för mkt äldre och hade ju man men jag tror han blev dumpad) och börjde flirta med min pojkvän! Och plötsligt skulle de ha filmkvällar och jag vet inte vad och sen vill min pv ha paus från mig. Då träffas de massor och har sex och min pv är ändå jättenära kompis med den förra killen hon var med men han blev som förbytt av hennes uppmärksamhet! Sen tröttnar hon väl för plötsligt vill min pv tillbaka till mig och säger att han inte vet vad han tänkte men att hsn blev förtrollad av henne.

Vi blev ihop men de är fortfarande vänner i skolan och pratar ibland och nu klänger hon både på honom och den förra (och fler på fest, senast hade hon med sig en ny kille som hon hånglade med hela festen). Jag måste göra slut med min pv för litar inte på honom längre men jag fattar inte vad de ser hos henne!

Vi andra tjejer är yngre och mer pålitliga och mindre slampiga och snyggare. Enda grejen är väl att denna kvinnan dricker mer på fest. Men det är väl inte bra? Hon är rätt tyst annars i skolan när det inte är fest så verkar inte så rolig där heller. Hon är snart 40 och min pv är 23 och den förra killen är 22 och han den nya ser ut som kanske 20?

Vad tycker ni om sånt här beteende? Och vad ser ni killar hos såna här kvinnor?

• Svar på tråden Störig äldre kvinna stjäl våra män >:/
  • Anonym (Universe)

Hon är kvinna och kåt, tar för sig. Vet inte vad man ska säga mer? Fördöma hennes beteende?

• Anonym (......)

Avundsjuk much? :P

• Anonym (mmm)

härligt meden kvinna som vet vad hon vill och som inte är fast i 1800-tals normen Flört. om de har et öppet förhållande kan du inte göra ett dugg åt det. Killarna som ev val vara med henne kan också göra hur de vill. 

Att du blir "avundsjuk" säger mer om dig än om henne. Sköt ditt liv så sköter hon sitt, liksom, och killarna sköter sitt. 

Hon stjäl nog inga killar precis, de som väljer henne hade nog inte valt dig ändå, om ni är så olika.

Tycker också det är komiskt att du synat hennes fysiska företräden så mycket, det var nog det som fångade mig när jag läste. Att hennes äldre kropp kan fascinera dig till den grad så att du skriver om hennes kejsarsnitt tex. Vi är många som har kejsarsnitt och är stolta över att vi fått barn. 
    Haha, blondera håret - är det förbjudet Skrattande? Hur många av dina kursare har inte blonderat eller slingat håret i ljusa slingor? 

Yngre slampiga tjejer finns det nog, bara se dig omkring - nej just ja - du är ju helt nördigt fokuserat på denna äldre kvinna som hör och häpna, har kul medan hon pluggar trots att hon har småbarn- ojojoj. Om du struntade i henne kunde du också ha lite kul på festen istället för att spionera på henne. Get a Life, som det heter. 

• Anonym (Universe)

Är det värre när en man kallar en kvinna slampa, än när en kvinna gör det? För i en annan tråd attackerades TS för han använde det uttrycket.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Universe) skrev 2018-03-25 10:32:00 följande:

Är det värre när en man kallar en kvinna slampa, än när en kvinna gör det? För i en annan tråd attackerades TS för han använde det uttrycket.

Nej, det är lika illa oavsett!
  • Anonym (Universe)
    Anonym (mmm) skrev 2018-03-25 10:33:18 följande:
    Nej, det är lika illa oavsett!
    Fast här reagerade ingen tjej på det. Men så fort en kille skrev slampa, då tog det hus i helvete Flört
  • Anonym (Universe)

Jag tycker ofta att äldre kvinnor är sexigare, man blir mer kåt på dom. Har med självförtroendet, de är mer avslappnade. Inget ont om unga tjejer, jätefina och söta, och man vet själv att man var osäker på mycket i den åldern.

• Anonym (Håller med)
    Anonym (mmm) skrev 2018-03-25 10:27:54 följande:

härligt meden kvinna som vet vad hon vill och som inte är fast i 1800-tals normen . om de har et öppet förhållande kan du inte göra ett dugg åt det. Killarna som ev val vara med henne kan också göra hur de vill. 

Att du blir "avundsjuk" säger mer om dig än om henne. Sköt ditt liv så sköter hon sitt, liksom, och killarna sköter sitt. 

Hon stjäl nog inga killar precis, de som väljer henne hade nog inte valt dig ändå, om ni är så olika.

Tycker också det är komiskt att du synat hennes fysiska företräden så mycket, det var nog det som fångade mig när jag läste. Att hennes äldre kropp kan fascinera dig till den grad så att du skriver om hennes kejsarsnitt tex. Vi är många som har kejsarsnitt och är stolta över att vi fått barn. 

Haha, blondera håret - är det förbjudet ? Hur många av dina kursare har inte blonderat eller slingat håret i ljusa slingor? 

Yngre slampiga tjejer finns det nog, bara se dig omkring - nej just ja - du är ju helt nördigt fokuserat på denna äldre kvinna som hör och häpna, har kul medan hon pluggar trots att hon har småbarn- ojojoj. Om du struntade i henne kunde du också ha lite kul på festen istället för att spionera på henne. Get a Life, som det heter. 

Håller med
  • fornminne

Det handlar om ömsesidig bekräftelse. Hon får bekräftelse för att så mycket yngre killar vill ha henne (hellre än er). Killarna får bekräftelse för att hon ger dem uppmärksamhet på ett sätt som de antagligen inte får av er eller andra tjejer, plus verkar lätt att få i säng. Sluta gnäll och hitta en annan kille. Ja, hon beter sig klängigt, överdrivet och ibland respektlöst, men det är lika mycket killarnas fel, som faller för henne. Och att "ligga runt" är inget fel i sig.

• Queennr1

TS är ett utmärkt exempel på att patriarkala strukturer ofta bärs upp av kvinnor. Vare sig det handlar om könsstympning i Afrika eller att man dömer en fri kvinna som lever ut sin sexualitet i Sverige 2018.

Svar på tråden Störig äldre kvinna stjäl våra män >:/