Rör i öronen
Hur länge fick ni vänta på er operation och hur petiga var de att inte söva vid förkylning? Blev det nån skillnad på talet efteråt och hur fort i så fall?
Vi har väntat nu tre veckor och inte hört någonting förutom att remissen är mottagen. Hon ska hörseltestas och sätta in rör och skrapa adenoidpolypen om det behövs.
Min flicka är 18 mån och har vad vi vet inte haft någon öroninflammation men hon har varit förkyld i över 7 månader i sträck med febertoppar då och då så kan ha haft utan att vi märkt det.
Hon har en medelsvår hörselnedsättning enligt testerna. De behövde höja volymen en bra bit över samtalston innan hon verkade höra. Det är inte säkert att det är pga vätska men jag vet inte vad det annars kan vara så jag hoppas verkligen det. Hennes tal har inte alls kommit igång och hon säger inga ord alls utan bara ett nasalt entonigt joller så jag hoppas det inte dröjer för länge så hon får svårt. De borde väl snabba på pga det? Hon har jättesvårt att sova också och vaknar varje halvtimme hela natten igenom och är ledsen. Petig med maten och vill helst ha välling.
Jag är orolig att det blir svårt att söva henne för att näsan runnit konstant i 7 månader nu. Går det då? Men vad gör man annars, hon är ju aldrig frisk.