• Lillmajsan112

Är min man deprimerad?

Min man och jag, gifta sen 8 år och lyckliga med 2 barn.

Vi har alltid pratat, umgås, bråkar alldrig utan diskuterar om det är nåt.

Min mormor gick bort för en vecka sedan och det har varit mycket med mitt jobb, stormigt sista tiden så jag har inte tänkt på om något förändrats utan kört på å säkert ältat endel.

För en vecka sedan som en blixt slog ner berättar min man då att han känner sig likgiltig till ALLT.

Han säger att han inte kan sätta fingret på det men antingen om det är något eller om ryggsäcken e full.

Han kan inte svara för om det är oss eller jobbet eller nånting.

Han har mycket med sjukvården, äter en del medicin som har trappats upp för nervsmärta men läkarn tror inte den är orsaken trots att det är en vanlig biverkan.

Han Ska byta jobb snart fastän han trivs på sitt bara för att han fick chansen att utvecklas. Massa ?måsten? hemma med hus och bygge å såklart en fru som vill massor.

Han säger att han känner såhär under en längre tid och vet inte när det startade.

Jag har varit i en dvala sista veckan... försöker hålla fokus på allt.

Men jag är en analyserande människa och jobbar ständigt framåt så jag håller på att bli galen. Han jobbar och jobbar extra och väl hemma så somnar han nästan stående så vi pratar inte längre....

Jag håller på att bli galen.

Jag älskar honom och stöttar honom i allt precis som tidigare, bara han pratar med mig

Jag tror själv att han under längre tid inte pratat med mig om vad som tynger honom och min mormors bortgång och medicin triggat igång det sista för en depression eller så älskar han mig helt enkelt inte längre.

Analyseringsmästarn ??

Nån som kan hjälpa mig med några som helst liknelser hos er?

• Svar på tråden Är min man deprimerad?
  • Hermioney

Det finns en tråd längre när där en fick något läkemedel och var totalt känslolös. Hon skrev att hon lika gärna kunnat vara yrkesmörade så avtrubbad blev hon av läkemedlet.

Förhållandet blev också lidande.

Så kolla om han kan btta läkemedel.

Ytterst få läkemedel har endast en tillverkare.

Samma läkemedel reagerar olika på olika personer.

• Hermioney
    Lillmajsan112 skrev 2018-03-28 22:25:59 följande:

Vilken tråd var det?

Minns inte. Jag har inte sparat den bland favoriter.

Du hittar den på två sätt:

Nya trådar och gå bakåt i tiden efter denna tråd.

Eller

Om du använder familjeliv i datorn kan man söka i rutan. Så brukar jag hitta ALLA trådar.Den är jättebra!
Svar på tråden Är min man deprimerad?