• Alexstra10

RS utan hosta?

Min son på 3 månader har alltid varit rätt tät i näsan. I förrgår natt blev det värre, jag hörde hur han var såpass täppt att han fick svårt att andas. Sköljde näsan med koksaltlösning och sög ut en del snor, sedan kunde han sova.

Under dagen sen vad han också väldigt täppt till och från så vi fick spola näsan. Helt bra blir det inte, men han blir mer "normaltät".

Under dagen som varit (söndagen) har han ätit mindre än vanligt.

Kl 16 hade han bara ätit 3 flaskor under dagen (normalt brukar han äta bra mycket mer än så) och det var dags för honom att äta igen.

Gav flaskan, han åt en liten skvätt och sen ville han sova. Då hade han sovit sen kl 12 med ett undantag för mat vid 14 ungefär, då han också åt dåligt.

Han var märkbart hängig, lite röd och svullen runt framförallt höger öga.

Jag tog tempen och den låg på 38,06. Gav alvedon och lite vatten med dextropur för att få upp blodsockret i hopp om att han skulle äta - vilket han också gjorde.

Vid midnatt skulle han få sitt sista mål för dagen så vi kunde sova men han var likadan igen, nu med 38,44 i temp. Efter samma procedur återigen + en vända med koksaltlösning så åt han en flaska.

Nu sover han brevid mig i sängen så jag kan ha lite extra koll. Andas lite mer ansträngt än vanligt men inte såpass att jag känner oro.

Nu funderar jag på om det bara är en vanlig förkylning han åkt på eller om det är rs.

Både dottern och sambon har varit förkylda nu i veckan.

Naturligtvis hör jag av mig till vc imorgon om jag känner behovet, och om han blir märkbart sämre åker vi in. Nu vill jag bara höra vad ni tror :)

• Svar på tråden RS utan hosta?
  • LHUF

Tycker du kan ringa 1177 och iaf prata med dom, han är ju inte så gammal. De kan ju få jobbigt utan att det för sakens skull är rs.,

Svar på tråden RS utan hosta?